USA: Same, same - but different?

Den här tråden diskuterar artikeln USA: Same, same - but different?.
Inlägg #1: Postat: 2008-06-25 15:38:00
angus
Jag undrar i vilket jädrans land man ska befinna sig för att kunna säga att man är fri och att det råder demokrati.
Inlägg #2: Postat: 2008-06-25 17:22:00
Kent Katt
Som väl är finns det personer som Michael Moore och Brian De Palma som inte låter sig hjärntvättas.
Inlägg #3: Postat: 2008-06-26 11:44:00
Unto S
Patrick Gallagher! Du är absolut den bäste referenten när det gäller USA. Du bör skicka dina artiklar till andra tidningar. Här på Sourze får du inget vidare gensvar. Inte ens bombliberalerna som annars brukar utmärka sig har anmält sig till diskussionen. Var är Lars Nilsson, CMO mm? Men jag har full förståelse för deras tystnad, har man byxorna nere så har man, då skäms man att uttala sig.
Inlägg #4: Postat: 2008-06-28 20:53:00
Inger Olsson
Patrick: Din artikel är mycket intressant. Tycker att CMO o Lars Nilsson kan komma med adekvat kritik om de nu har något att invända m o t artikeln. Det skulle ju vara intressant om det finns andra åsikter som ev. talar emot ditt innehåll. Själv har jag alltid uppfattat USA ha de bästa journalisterna, "likgrävare", som har varit förebilder på området.
Inlägg #5: Postat: 2008-06-28 22:18:00
Unto S
SVT-text idag: ”USA planerar att ta bort den förre sydafrikanske presidenten, ANC-ledaren och fredspristagaren Nelson Mandela från sin lista över terrorister lagom till Mandelas 90-årsdag. Den amerikanska senaten har godkänt att Mandela tas bort från listan och nu återstår bara en underskrift från president George Bush.” Gud bless Amerika – he-he! Ps. Just nu pågå en gala i SVT för Mandelas ära med massor av artister
Laddar...