|
Inlägg #1: Postat: 2008-05-26 22:42:00
|
|
Lars Nilsson |
Faktum är att de skrikande revolutionärerna runt Lars Ohlys v framstår som en hop sansade liberaler när man läser mp alla tokförslag. Inte helt förvånande har också de flesta tidigare sk språkrör gått ur partiet. Ett ganska typiskt sektbeteende.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-05-27 01:29:00
|
|
Janne B |
Lars drar snabbt och siktar säkert. Medborgarlönen redan skjuten i sank! Jag har fönstret öppet mitt i natten och hör hur det susar i etanolskogen!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-05-27 10:28:00
|
|
Jocke S |
Nåväl, nu är det, som de flesta begripit, inte MP som ensamt har monopol på eller är synonymt med miljön. Faktum är, att det kanske viktigast är omsvängningen på helt andra håll, och som nu sker snabbt. Så att t.ex. även personer som Lars Nisson har börjat använda ordet "miljövänlig". Och i takt med uppvaknandet i L.N.:s egen "närmiljö", vilken den nu är, så växer nog kunskaperna på det personliga planet så småningom!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-05-27 13:27:00
|
|
Janne B |
3 Jocke/ Här anser jag att Du har rätt. Miljöpartiet har under 20 år tvingat alla andra att fundera ordentligt i miljöfrågorna. Inget parti kan längre sakna miljöprogram - reportrarna har ständigt frågor om detta. / Inte nog med det,kyrkor och många andra organisationer än inne i miljötänkandet. Det ska vi delvis tacka MP för.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-05-27 14:31:00
|
|
Lars Nilsson |
2/ Medborgarlönen finns visst kvar. Men den är nedprioriterad.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-05-27 15:52:00
|
|
Janne B |
5 Lars/ Tack för den lilla rättelsen.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-05-27 17:46:00
|
|
Jocke S |
5 Sån tur LN! Så du har lite kvar att kverulera om MP! Visst har MP betytt en del. Annars är det SNF som jag anser går i spetsen för medvetenhet om en bra miljö. För oss som tror på en framtid med rimlig välfärd.
På 80-talet, när det var som mest svavelosande var SNF mycket aktiva mot försurningen med viss framgång. Men visst finns svaveloset och en viss försurning kvar på sina håll...
|
| |