Inlägg #1: Postat: 2008-03-05 15:01:00
|
Sunny |
Bostadsanpassningsnämnden puh fick mitt brev för snart en månad sedan med ansökan underkriven av arbetsteurpeften från Dalens sjuk hus som skrev ett intyg om hur här såg ut o sände en hel bunt bilder.I brevet stod att de mottagit mitt brev o skulle svara om c.a en månad.I går ringde de.Sonen som är kontaktman fick en rejäl utskällning: Börjat bygga redan??? Tänk om där funnits dolda fel som husägaren i detta fall R själv o hans dotter gjorde sig en vinst av???De skulle först
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-03-05 15:06:00
|
Sunny |
forts ha inspekterat ärendet igen o sedan tagit upp det på nästa möte. Det beslutet kunde dröja upp till ett halvår. Vad Roffe skulle göra utan toa o duch så länge var verkligen inte deras problem: de skulle
Nu skulle vi bli helt utan pengar till handikapputrustningen vi köpt!Hur kan de tro att ett hus stiger i värde av en toalettstol som är på tok för hög för friska o två stabila armstod i båda väggarna?Eller en duchstol????
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-03-05 15:09:00
|
Sunny |
Men vi känner en familj som fick kämpa i över 2 år för att få bygga en handikappshisss. Deras unge son bröt nacken i ett dyk o kan nu bara använda en joystick till datan: han är helt förlamad o har aassitent dag som natt.Men de motiverade avslaget med att resten av familjen oxå kunde använda hissen !!!Så jag var förberedd. Att slåss emot vårdbyråkrater både direkt på sjukhusgå hem o vänta o nu så här var väntat.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-03-05 15:10:00
|
Sunny |
Om det bara inte tog så på krafterna utan att man kunde ha lagt dem på Den Käre!
|
|