|
Inlägg #1: Postat: 2008-02-27 18:32:00
|
|
CMO |
Så blev ni som ni blev också...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-02-28 09:31:00
|
|
Inger Olsson |
1 Nu var du kvicktänkt ;-
Men du har en poäng. Jag anser också att kvinnor själva är duktiga på det här. Det har aldrig varit männen som har ställt kraven. Jag har personligen inte utsatts för män som har KRÄVT att jag ska se ut på ett visst sätt. Vet heller ingen annan kvinna som har den erfarenheten. Tvärtom, skulle jag vilja säga.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-02-28 09:31:00
|
|
Inger Olsson |
Pia K slår också an den tonen i artikeln, menar jag. Men sen verkar hon inte själv vilja titta närmare på orsak o verkan? Män blir snarare TRÖTTA på vår utseendefixering. Visst, bögarna inom modebranschen har varit duktiga på att skapa "mode" - i drömmen om en speciell "man"? Att sen kvinnor "köper" modet ska ju inte generellt belastas männen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-02-28 13:01:00
|
|
Pia K |
svar 3
Det enda jag är förvånad över, är att ett sånt program som "I huvudet på Gynning"får visas i tv. Vad är orsaken till det? Vad blir verkan?
Märk väl- jag är inte för förbud, men jag tycker de nya kvinnoidealen a´Carolina och Victoria är ett hån mot tjejerna!
Jag vet, att många män finner dem motbjudande. Jag vet , att män är också människor- fast vissa tycks inte fatta det.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-02-28 18:23:00
|
|
Inger Olsson |
4 Jag tror inte att tjejer, de yngre, påverkas av dessa, i deras ögon o öron, 2 "gamla" kvinnor. De tjejer i 20-årsåldern har väl inget emot s k snygga brudar, men de kräver ändå, för att de ska impas, att Carolina och Victoria har något "mellan pannbenet". Jag har inte hört att de i 20-årsåldern är intresserade av dessa 2.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-02-28 18:26:00
|
|
Inger Olsson |
Humor är inte så lätt, så vad som rör sig "I huvudet på Gynning" begriper inte jag. Men det kanske inte är m e n i n g e n heller? Ibland får man leva med ovissheten o stänga av knappen. ;-
|
| |