|
Inlägg #1: Postat: 2008-02-03 14:05:00
|
|
Jocke S |
Herregud, det här var allvarligare än jag trodde! Men inte konstigt med den PK-debatt som råder i Sverige. Ett stort antal utländska undersökningar nertystade i Sverige visar att engelska män får mer stryk av sina kvinnor än tvärtom. Kul? Och flera visar att kvinnor ofta börjar, provocerar fram eller använder mer tillhyggen än män. Detta liksom annat visar att problemet är mer mångbottnat än vad enögdheten vill framskina, om än i smålustig form!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-02-03 15:17:00
|
|
Inger Olsson |
Jag förstår inte Unto S här. Här skruvas slutsatser av artikeln på för hårt.
Jag förstår i o f s Jocke S. Men jag tolkar inte Leif-Arnes text på ett sådant sätt, att det skulle rättfärdiga misshandel. Oavsett om den begås av en man eller kvinna.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-02-03 15:26:00
|
|
Leif-Arne |
2 Just karaktären av denna text är väl sådan att man kan vänta sig många sorters slutsatser. Vilket jag gärna ser.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-02-03 15:42:00
|
|
Unto S |
>3 Leif-Arne. Helt rätt! Jag gav mig friheten att tolka din artikeln på mitt sätt. Alltså, att fler toffelhjältar innebär mindre kvinnomisshandel. Och Inger Olsson ska ge högaktningsfullt fan i att försöka misskreditera min kamp mot kvinnoförtryck.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-02-03 16:00:00
|
|
Inger Olsson |
Själv kämpar jag för primära livsvillkor för allt levande. Oavsett kön - från firren till människan.
|
| |