Att hjälpa eller inte...

Inlägg #1: Postat: 2008-01-31 13:29:00
Janne B
Hur skulle din artikel ha varit formulerad för att ha gett mer pengar? Om du hade haft gratis tillgång till en reklambyrå som är van att skriva annonser åt Frälsis, Stadsmissionen, Röda korset...hur skulle du ha skrivit då? Så kan man ju fundera. Jag menar inte att du skulle varit oärlig! Men jag är fattigpensionär men mat har jag alltid. Vad skulle ha fått mig att sända dig 50 kr? Jag vet inte säkert?
Inlägg #2: Postat: 2008-01-31 17:01:00
CMO
Jag funderade på att skänka dig en slant. Jag tycker inte att det var något tveksamt eller burdust i sig att vädja om hjälp så öppet. Snarare modigt. Men förutom att det är lite komplicerat att skicka pengar från utlandet så tyckte jag inte ekonomiskt stöd är det du är i behov av så jag skickar mina ekonomiska bidrag till andra behövande istället.
Inlägg #3: Postat: 2008-02-01 09:34:00
Franklin
950 spänn, det var rätt ynkligt faktiskt. Jag trodde nog du skulle få mer. Nåväl, jag tänkte också precis som du. Varför kan man skänka pengar till hjälporganisationer utan vidare, men samtidigt tar det emot när man ska hjälpa en medmänniska. Det är så lätt att säga "du får skylla dig själv" när det gäller dom som lever närmst oss själva. Det är konstigt.
Laddar...