|
Inlägg #1: Postat: 2008-01-26 21:18:00
|
|
Sunny |
Å jag är så ledsen för din skull: att längta o inte få barn är svårt till o med under en kort tid. Att kämpa som bokens Helena är verkligen urstarkt!Men visst räknas man även som barnlös?Eller det hoppas jag verkligen. Min ex nr 2 är barnlös o jag tror nog att han känner sig lika behövd i familjen som Rolf.Barnen har ju fått en extra resurs o nu när Den Käre är så svårt sjuk märks det ju att exet är yngre o kan ta över lite av Den Käres roll.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-01-26 21:22:00
|
|
Sunny |
Jag är ju en människa som aldrig blivit godkänd varken som foster eller adoptivmor: jag lever ju på många sätt utanför samhället. Men under mina barns tonår fick jag en grupp av 6 tonåringar som bara liksom kom hit o blev ett med familjen.Efter 20 år är de nästan som mina hemgjorda.En av dem miste vi i självmord men det går bra för de andra 5. Du kan nog oxå få sådana "bonusbarn" om du vill: det finns många ensamma osedda barn där ute!Kram S
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-01-27 01:26:00
|
|
Jan E |
Tack Sunny, jag gillar dig även om vi brakar ihop ibland ;- Jag vet att du är en genuin humanist och det är faktiskt huvudsaken.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-01-27 15:30:00
|
|
Sunny |
Jan E: Jag gillar dig oxå. Därför blev jag så ledsen den gången jag gjorde dig ledsen.
Men jag o min äldsta vän Lillian försöker se till Isabella lite: Hon är fortfarande så aningslös att hon kan dra hela sin familj i fördärvet o därför beter jag mig som en hönsmamma om o runt henne. Kan du förstå det?Det är då jag överreagerar:när det gäller henne. Inte vad som skrivs om/till mig.
Det tål jag.
|
| |