Jag är trött på att äta kött

Inlägg #1: Postat: 2008-01-11 19:18:00
Lars Nilsson
f/Det är helt emot vad de foträta och de icke köttätande mp ansett så länge man funnits till. Läs här Länk: dn.se
Inlägg #2: Postat: 2008-01-11 19:24:00
Lars Nilsson
f/MW är en politiker, som företräder ett parti som säger sig vara annorlunda och mer "nära" folket än andra partier. Men i god partipolitisk anda har MW hittills aldrig kommenterat sina texter. Hon är väl för stor och för allvetande för populasen. Vi får nöja oss med propagandistiska texter från henne.
Inlägg #3: Postat: 2008-01-11 19:51:00
Jocke S
Men då tycker du väl också att det är bra att koldioxidutsläppen minskar? Till 1913 låter dock högst märkligt! Det är ju utmärkt! För min del är jag skeptisk mot både MP ibland, och än mer mot DN:s fikonspråk. Men att kött drar mycket mer energi, liksom slöseriet i transportsektorn är ju fullständigt klart! Inget att förneka eller hur? Oavsett Mp eller DN!
Inlägg #4: Postat: 2008-01-11 19:57:00
Jocke S
Illustrerad Vetenskap hade en artikel nyligen som visade att enklast att spara initialt i energi är att ge sig i kast med slöseriet. Det som ingen har glädje av! Kanske en och annan kapitalist eller miljöpartist bara, ger vatten på kvarnen. När det gäller "svara eller inte svara" så är det väl ingen politiker som gjort det här? Inte heller Birgitta Ohlsson eller Schyman, det kanske vi skall vara tacksamma för?
Inlägg #5: Postat: 2008-01-11 20:02:00
Jocke S
Var det kött för 1 miljard om året som slängs i Sverige enligt Aktuellt igår? Och säkert en hel del fisk, grönsaker och frukt också. Undrar var dom gör av det? Bränner upp det på soptippen? Skulle inte förvåna!
Inlägg #6: Postat: 2008-01-11 20:52:00
Lars Nilsson
3/ Ja, nu är det inte DN, som forskat i frågan utan nationalekonomerna Runar Brännlund och Björn Carlén. Men jag förstår att Du och mp får Era illusioner krossade. Och sånt känns ju alltid tungt. Särskilt när man som mp gått till val på det som varit sakligt fel.
Inlägg #7: Postat: 2008-01-11 20:58:00
Lars Nilsson
Bygger man som mp en politik mer på känslor och hotbilder än på kunskap får man allt som oftast också smäll på fingrarna. Men mp hittar alltid nya känslomässigt intressanta hotbilder att flagga för när de gamla visat sig vara fel. Idag är det kossornas pruttande och dess skadlighet som är avgörande för vår framtid. I morgon säkert något nytt.
Inlägg #8: Postat: 2008-01-11 21:29:00
Jocke S
Du väljer att tolka mig fel. Liksom då DN tolkar med sitt fikonspråk.
1 Det är bra att Sverige tagit frågan på allvar. Det har gett resultat. Vi är alla överens där?
2 Halterna är globalt alldeles för höga. Sveriges halter är alldeles för höga. Klart att man alltid kan hitta någon som är ännu sämre!
3 Resultatet 1913 spelar ingen som helst roll! Antagligen beror det på all kolkraft som fanns då. Såg inget diagram.
Inlägg #9: Postat: 2008-01-11 21:30:00
Jocke S
Kossors pruttande och risodling spelar viss roll. Men mer antagligen att kossor även i Sverige äter odlat importfoder. "Känslor och hotbilder"? Miljöproblematiken består av realiteter kunskap även om allt inte är solklart!
Inlägg #10: Postat: 2008-01-11 22:19:00
Lars Nilsson
8/ I pappersversionen finns ett diagram.
Laddar...