De har tagit min son!

Inlägg #1: Postat: 2008-01-07 18:55:00
Jocke S
Sedan är det klart, att har man sina egna föräldrar emot sig, då kan detta antagligen väga tungt!
Inlägg #2: Postat: 2008-01-08 09:12:00
Inger Olsson
Personligen tror jag att detta ärende är mer komplicerat än ett "feministiskt problem".
Robban: kan det vara så att samtliga inblandade här har kört fast i en strid, som till slut blir outhärlig för alla? Och mest för den lille pågen?
Är det kärlek?
Inlägg #3: Postat: 2008-01-08 10:02:00
Jocke S
Just detta ja, det skriver jag ju här också. Men när endast en sorts
-ism tillåts ha det huvudsakliga tolkningsföreträdet om könens "jämställdhet" i decennier i media och politik. Så visar ändå den nertystade sanningen "delad vårdnad" har t.ex. helt misslyckats på att den påstådda "överordningen" kanske är mer komplicerad än vad folk vill inse? Fallet nyligen där två i Roks äntligen dömdes i Hovrätten KANSKE kan bli en vändpunkt?
Inlägg #4: Postat: 2008-01-08 10:29:00
Inger Olsson
Principiellt är det viktigt att kvinnojourer inte bryter mot lagen. Dock har de ingen utredningsplikt, som ideell organisation. Jag undrar däremot v a r f ö r kvinnorna som vänder sig dit, "är rädda för myndigheter", som Roks anför. Det är heller inte ovanligt att kvinnor får lära sig "vardagssysslor" när de kommer dit o bor med sina barn där...
Inlägg #5: Postat: 2008-01-08 10:29:00
Inger Olsson
Enligt mina erfarenheter är det kvinnor som oftast har en djupare problematik med sig innan de träffar s a s "fel" man. Detta vill inte Roks tala om, tyvärr. Därför har det blivit en fråga om "mannens natur", som utmålas grymt, och som är orsak till all sköns elände.
Inlägg #6: Postat: 2008-01-08 10:35:00
Inger Olsson
Men Jocke S: NÄR det gäller sexuella övergrepp på barn, oavsett om förövaren är kvinna eller man! - så varken kan eller ska du förvänta dig att den skulle erkänna detta. Att den här pappan friades i rätten beror ju på brist på objektiva bevis.
Varken du eller jag kan i grunden säga något om mammans
Inlägg #7: Postat: 2008-01-08 10:36:00
Inger Olsson
agerande mer än att OM så är fallet att hon har rätt i sina misstankar så kanske du i förtvivlan hade gjort detsamma, undanhållit barnet, om "din" kvinna hade utsatt din avkomma för sexuella övergrepp?
Själv skulle jag ha sett till så vederbörande föll på eget grepp, d v s skaffat bevis.
Inlägg #8: Postat: 2008-01-08 11:09:00
Jocke S
Javisst, knepiga frågor det där. Nu finns det ju en kvinna här på sourze som har gett Rebellrobban stöd i flera artiklar. Märkligt de inte är med i kolumnen bredvid. När det gäller fallet jag nämner i HR så hade pappan dömts till vårdnad. Skall vi då ändå lyssna först till mamman, hennes "intuition" eller misstankar eller fantasier? Ja det är nog oftsa den allmänna meningen, fast ingen vill erkänna det öppet!
Inlägg #9: Postat: 2008-01-08 11:15:00
Jocke S
Kvinnan är de facto ofta närmast barnet. Men för att få "jämställd balans", borde vi då inte låta mannens ord väga tyngre i andra sammanhang? I politik t.ex. Fast då är det ett steg tillbaka ju, eller? Du som ändå är intresserad av frågan:
Jag rekommenderar artikeln av Dick Wase länken ovan. Och allra helst kanske hans första, där han tar upp detta med kvinnlig incest. Helt förnekat tills för några år sedan.
Inlägg #10: Postat: 2008-01-08 11:17:00
Jocke S
Länk: sourze.se
Här är länken, den låg visst i en annan av våra diskussioner...
Nu tar jag paus.
Inlägg #11: Postat: 2008-01-08 15:02:00
RebellRobban
Jaadu Jocke S artiklarna som Ann skåner har skrivit om mej och min situation finns självklart på min hemsida.www.rebellrobert.se
Inlägg #12: Postat: 2008-01-08 15:24:00
RebellRobban
Så sant så.instämmer helt.
Inlägg #13: Postat: 2008-01-08 15:25:00
Jocke S
9 "Hans sista som tar upp detta med kvinnlig incest" skall det vara. Särskilt aktuellt nu med manliga feministers faktiska chauvinism!
Inlägg #14: Postat: 2008-01-09 10:00:00
Inger Olsson
9 Jocke S: När det gäller kvinnliga incestare så har jag hävdat detta för många år sen. Det är definitivt inte främmande för mig. Likaså att mödrar oftast är de som mest slår sina barn. Däremot finns det oftast skillnader i den kvinnans kontra mannens beteenden. Feminister har försvarat dessa beteenden med: att dessa kvinnor har först blivit förtryckta av man/män.
Inlägg #15: Postat: 2008-01-09 10:06:00
Inger Olsson
Jag har också läst Ann Skåners texter om "RebellRobban", fast för min del har dessa texter väckt fler frågor än gett mig svar. Så kan det också bli.
Sen det där med "kärlek" - visst - men ett barns konkreta primära behov måste också tillgodoses.
För Robbans del ser ju inte jag att skylla på feministerna i detta ärende skulle leda någonstans utan det är att vända kanske andra problem ifrån sig? Det finns ju privata skäl till varför saker o ting också blir som det blir.
Laddar...