Julhälsning till Sveriges kulturelit 3

Inlägg #1: Postat: 2007-12-29 11:15:00
Inger Olsson
På den punkten talar du om vad du v i l l göra där och det är okej. Jag tror inte lösningen skulle vara att tillsätta enbart konstskapande folk i rådet av många skäl. Ett av dem är att kreativa folk, då som nu, vill "jobba med händerna" och inte sitta o svada politik ;-
Inlägg #2: Postat: 2007-12-29 11:24:00
Inger Olsson
Johan: jag har kämpat mig igenom dina 3 artiklar o det var inte lätt. De är röriga. Redan i första delen höll jag på att bli tosig. Ville ta min pensel o sticka från datorn men vad göra? Jag måste ju få veta vad en av Sourzes delägare har att säga om kultur... Nå, vad du än gör så tänk på att det finns en läsare som förhoppningsvis ska förstå dig fullt ut?
Inlägg #3: Postat: 2007-12-29 11:25:00
Inger Olsson
När du skriver om Maria Küchen så vet jag inte "vem" som säger vad. Eller om du citerar henne och/eller tolkar hennes ord fritt. Därför går det heller inte att kommentera. Dessutom undrar jag om du förutsätter att "alla" har läst din och hennes debatt eller vad det nu är? Jag har varken läst något av henne och det skäms jag inte för. Men jag blir putt på folk som förutsätter a b och sen typ hoppar till c.
Inlägg #4: Postat: 2007-12-29 11:32:00
Inger Olsson
Jag såg dig i några minuter i ett morgonprogram kommer inte ihåg vilket och kunde konstatera att du har käften med dig och dessutom t r o r du själv på det du är ö v e r t y g a d om. Och det ska du ha ett plus för. Du talar alltså bättre än du skriver - och sådana behövs definitivt också! Men du är sårbar. Kasta dig därför inte åt gamarna som du gör i 1:a kapitlet. Din ironi tror jag inte gick hem - hos kultureliten...
Laddar...