Hemlöshet - bra business!

Inlägg #1: Postat: 2007-12-21 08:18:00
Rolf Nilsson
Hej Sunny! Orken beror på att jag efter lång tid i hemlöshet nu har ett tryggt hem. Jag visste inte innan vad det hade för betydelse innan jag fick förmånen att pröva det. Då är det inte så svårt att kämpa för allas rätt till ett liv. Med den "hjälp" och det stöd människor idag får som hemlös skulle samma hjälp att behålla ett tryggt hem markant minska antalet hemlösa. Istället för som idag öka för var dag som går.

Mvh Roffe
Inlägg #2: Postat: 2007-12-21 09:19:00
Janne B
Regeringen och Socialstyrelsen gör nu en undersökning på i vilka kommuner som BARN VRÄKS från sina hem.Man bedömmer att det är över 1000 barn per år som vräks p g a andras försummelser. Det är grundläggande i socialtjänstlagen att barn ska skyddas från detta. VILKA kommuner är det som inte skyddar sina barn? Det vill myndigheterna nu ha reda på!
Inlägg #3: Postat: 2007-12-21 14:37:00
Sunny
Rolf: Detta du är fundamentalt! Jag har bott här nu sedan -75 men kan aldrig ta det för givet. Jag går in genom grinden med en slags vördnad:Bor jag här?
På vår o sommar tänker jag att denna prunkade trädgård inte kan vara åt mig: så här års ser jag alla ljusdekorationerna vi har utomhus o känner samma sak.Dottern,som aldrig varit hemlös, säger sig känna samma sak så jag har väl förmedlat till hene att ett eget hem inte är alla förunnat? Hennes många resor i u-länderna har nog hjälpt till?
Inlägg #4: Postat: 2007-12-21 14:38:00
Sunny
Janne: Det är många som far illa i vår välfärd:alltför många
Laddar...