Politiker kan inte våldta

Inlägg #1: Postat: 2007-12-05 21:31:00
anneskaner
Ja Leif-Arne jag hade inte förväntat mig att män skulle jubla över detta. Men faktum är att fler flickor oberoende av varandra pekade ut personerna. Och jag är övertygad om att detta bara är toppen på ett isberg.
Inlägg #2: Postat: 2007-12-05 21:33:00
Janne B
Dessa tonårsflickor hade noga föga kännedom om vilka som var pol kändisar etc vid denna tid. Jag tror att de långt efteråt har tyckt sig känna igen vissa personer./ Men jag tvivlar inte alls på att kändisar sprang på bordell.....
Inlägg #3: Postat: 2007-12-05 21:39:00
Leif-Arne
1 Så då spelar du ut genuskortet på en gång? Blir nästa Guilt by association. Kan vi inte hålla oss från slaskretoriken och försöka resonera i sak?
Inlägg #4: Postat: 2007-12-05 21:48:00
anneskaner
Jag tror att namnen hördes även om de in te kunde placera dem. Namnen nämndes redan 1977 av samma flickor o andra.
Förlåt genussparken men det är alltid samma sak när det gäller kvinnor/flickor.
Ingen litar barn lika lite som flickor verkar det som. VArför skall de gå ut nu 30 år senare om det inte finn grund för deras utsagor. O varför skulle en advokat angagera sig i detta annars?
Inlägg #5: Postat: 2007-12-05 21:55:00
Leif-Arne
4 Det är väl i princip alltod problem då utsaga står mot utsaga. Å ena sidan måste det vara möjligt ställa skurkar till ansvar, men å andra sidan vill vi undvika döma oskyldiga. Dessa intressen står då mot varandra. Där är ju accepterat inte officiellt men i praktiken att ett mindre antal oslyldiga döms för att rättsväsendet skall kunna ha någorlunda verkställighet.
Inlägg #6: Postat: 2007-12-05 22:14:00
anneskaner
Ja och politiker och andra höga potentater är ju alltid oskyldiga eller...?? jag tror inte det handlar om utsaga mot utsaga - det finns så passa mycket och sanningen var känd redan 1977, DN erkänner väl delvis nu att de gjorde fel då.
Inlägg #7: Postat: 2007-12-05 22:24:00
Leif-Arne
6 Nu tramsar du med retoriken pånytt. Varför skulle jag tro att politiker alltid är oskyldiga?
Jag påstår inte att utpekandena är felaktiga, bara att där fanns en grov felaktighet då O Johansson pekades ut. Det kan ju vara en tillfällighet. Eller så inte.
Inlägg #8: Postat: 2007-12-05 22:26:00
Leif-Arne
Detta är ju en svår fråga, hur blir det OM, man inte lyckas leda i bevis att alla dessa utekade poliktiker varit sexköpare, och därtill av underårig, han det då rubriceras som förtal?
Inlägg #9: Postat: 2007-12-06 01:39:00
Pia K
Politiker kan inte våldta- tror jag är en korrekt benämning på historien. Har en känsla av att det aldrig går, att komma åt dessa namn, vilka en del är döda?
Torbjörn Fälldin!
Skulle han vara en av dom- då är all politik skakad i grundvalarna och man kan aldrig tro på någon politiker mer- viket beror på att saker aldrig blir utredda, när det gäller makten!
Jag blir så förbannad!
Inlägg #10: Postat: 2007-12-06 09:47:00
Janne B
Beskylla Torbjörn Fälldin för att ha haft samlag med MINDERÅRIGA PÅ EN BORDELL är en fruktansvärd beskylklning. En sådan gärning ger flera års fängelse. Det har gång på gång de senaste dagarna sagts att Fälldin och Johanssin inte nämns i ngt sammanhang i´polisutredningarna. Leif G W Persson var indragen i dessa utredningar genast - han går i god för att Fälldin inte är nämnd osv
Inlägg #11: Postat: 2007-12-06 09:50:00
Janne B
Det finns inte tillstymmelse till bevis mot dessa namngivna personer - det är utrett. Däremot kan givetvis icke namngivna personer vara hur skyldiga som helst.// Är det sannolikt att en bordellmamma som Hopper skulle riskera hela sitt företag genom att använda 12 åriga flickor....???
Inlägg #12: Postat: 2007-12-06 09:51:00
Janne B
Alla dessa obevisade beskyllningar har förstört mångas liv. Inte bara de två damers som hade presskonferens i går...
Inlägg #13: Postat: 2007-12-06 09:57:00
Janne B
8 Leif-Arne/ Ja eftersom inget har kunnat bevisas på 30? år men anklagelserna ständigt upprepas så är detta FÖRTAL som borde beivras. Vem som helst av oss kan råka ut för sådant förtal - utan en chans emot media.
Inlägg #14: Postat: 2007-12-06 10:40:00
Leif-Arne
Som jag ser det är det en historia med bara förlorare. Dels tösernas historia som mörkades bort, på något sätt har de gvit rättslösheten ett ansikte. Men även de som utpekats som pedofiler. Då ingen riktig utreding gjorts har de inte heller haft möjlighet att rentvå sig själva, för den händelse de rent osyldiga till anklagelsen var.
Inlägg #15: Postat: 2007-12-08 20:38:00
Karle
nr 11 att de här tjejerna användes av Doris är klara fakta. det är grundligt utrett o belagt av polis personalen på hemmet samt av den hora som idag är riksdagstant Inga. Du vet väl den stora prisskillnaden mellan lammkött o gammal kossa? Fast Doris tog ju det mesta
Laddar...