Släng dig i väggen, Billy Butt!

Inlägg #1: Postat: 2007-12-02 01:07:00
Billy Butt
Din artikel är fylld av felaktigheter. Jag har varit mycket saklig och har förklarat just varför Marie Picasso inte är någon popstjärna i ordets bemärkelse. När det har gått en tid och det visar sig att jag haft rätt kommer du att lysa med din frånvaro - det kan jag nästan garantera dig! Å sluta skriva att jag har någonting emot Marie. Det har jag inte alls - jag bara konstatera ett faktum om henne som artist. Det finns massor asv Marie Picassos i Sverige - läs min text igen!
Inlägg #2: Postat: 2007-12-02 01:09:00
Billy Butt
Den svenska musikbranschen kryllar av "Marie Picassos" - men inte en enda av dem är popstjärna. Men artister som Amanda Jensen finner man en gång var tionde år. Så är det bara. Så lägg av är du snäll och sluta älta!
Inlägg #3: Postat: 2007-12-02 01:16:00
Billy Butt
För att Marie ska bli den stora popstjärna som du tror hon är krävs att ett skivbolag satsar åtminstone en miljon kronor troligen mer på henne - och Marie som artist kan inte generera de pengarna tillbaka så inget skivbolag kommer att våga satsa. Däremot är Amada ett säkrare kort att satsa på. Det handlar mycket om ekonomi. Tanter som du som gillar Marie köper inte CD skivor, men ungdomarna som köper Cd skivor föredrar en artist som Amanda. Hennes skiva kommer de att köpa. Vänta och se.
Inlägg #4: Postat: 2007-12-02 09:25:00
Elisabet
Tanter som jag?
Läs om mina inlägg, Billy Butt!
Inlägg #5: Postat: 2007-12-02 10:05:00
Leif-Arne
3 Jag undrar om inte det är ett tankefel att se yngre människor som skivbolagens primära målgrupp. Vistt är många yngre musikintresserade, men de har ofta inte så mycket pengar och de laddar ned från nätet. Själv tillhör jag de som kommit över på dösidan, men jag köper en hel del CD skivor, av vana samt därför att jag har råd.
Inlägg #6: Postat: 2007-12-02 10:08:00
Leif-Arne
5 Att min musiksmak ligger en bit från Idolkonceptet är en annan femma och mer en fråga om tycke och smak. Just nu tycker jag det är i gränslandet mellan folkmusik och jazz det mest intressanta händer. Många sådana grupper hittar jag på Youtube.
Inlägg #7: Postat: 2007-12-02 11:44:00
Billy Butt
Svar 4: Okej kanske inte tanter, men du vet vad jag menar... Hur många svensproducerade CD skivor har du köpt under 2007? Jag vågar gissa - INGA... Du har laddat ned din music troligen. Hur ska då ett skivbolag kunna satsa på den artisten som du gillar? hur ska en affär kunna gå ihop för det bolaget? Det är därför skivbolagen måste satsa på artister som har fans som inte bara skriver på Sourze utan som KÖPER CD SKIVOR!
Inlägg #8: Postat: 2007-12-02 12:45:00
Leif-Arne
7 Em paradox med nätet är att jag tror det har blivit lättare för "smalare" musik att nå sina målgrupper. T.ex sprids genom comunyties, mm tips om bra band, man kan ladda ned, men jag tror åxå att den typen av musik har mer lojala fans som köper skivor.
Inlägg #9: Postat: 2007-12-02 13:32:00
Elisabet
Det finns ett fåtal legender i världen. De andra artisterna har också existensberättigande!
Inlägg #10: Postat: 2007-12-02 13:58:00
Billy Butt
Ja Elisabet - det har dom... och om du läste min text istället för att skrika tomma ogrundade budskap skulle du förstå att jag skriver att Marie Picasso ockå har existensberättigande - som körsångerska, som festartist , eller på wallmans Salonger m.m. Men hon kommer inte bli stor artist. Det är det som du måste inse. Hoppas du fattar nu.
Inlägg #11: Postat: 2007-12-02 22:16:00
Elisabet
Jag tycker inte det är din sak att avgöra M.P. öde. Dessutom sa du att det enda man kommer att komma ihåg är hennes namn- Picasso. Hörde det till musikrecensionen? Tycker det är fräckt sagt!
Inlägg #12: Postat: 2007-12-02 22:25:00
Elisabet
Nej, jag förstår inte vad du menar när du förutspår M.P. framtid?
Och- jag är inte den enda som reagerat. Läs Linda Rosings artikel. Den var rätt bra. Om man ser från ett mänskligt perspektiv. Om man ser nästan från ett andligt perspektiv. Om man ser från ett empatiskt perspektiv.
Jag har sagt mitt , tror jag.
Inlägg #13: Postat: 2007-12-03 00:32:00
Billy Butt
Problemet är att varken du eller Linda Rosing har den blekaset aning om vad ni pratar om i det här sammanhanget.
Laddar...