Idol 2007: Amanda Jensen - vinnare oavsett finalen

Inlägg #1: Postat: 2007-12-01 21:44:00
AlfVerner
Dock har han EN sak - den överlägset bästa rösten av de tre som fanns kvar. Men juryn kände doften av ett mobbingoffer, en man kan sparka på som aldrig slår tillbaka och i den förutsägbara bild av en "idol" som framavlas av en sterotyp musikmaffia valde man att slå på en redan liggande.
Inlägg #2: Postat: 2007-12-01 21:46:00
AlfVerner
Jämför man Andreas med t ex Amanda, så är hon framburen av det självförtroende som insups med modersmjölken i en akademisk miljö i Lund, med två bröder ständigt vid sidan som bär upp prinsessan.
Inlägg #3: Postat: 2007-12-01 21:49:00
AlfVerner
Jag har ingen annan kortsiktig uppfattning än att Amanda vidgar ens näsborrar och att hennes självsäkra hållning lägger henne på en attraktivt ouppnåelig nivå, så som vi vill ha våra prinsessor - icke desto mindre måste jag tycka att juryns svineri mot Andreas i sista låtvalet och deras infantila nivå att försöka få honom att dansa var rent ut sagt för djävligt.
Inlägg #4: Postat: 2007-12-01 21:50:00
AlfVerner
Observera att Marie Picasso inte började vinna igen förrän hon lagt bort juryns krav och började sjunga utifrån sin egen uppfattning d v s sin egen stil, d v s det som skulle kunna skilja ut henne som idol.
Inlägg #5: Postat: 2007-12-01 21:52:00
AlfVerner
Amanda brydde sig aldrig om juryns synpunkter, Marie gjorde det till en början och Andreas kämpade in i det sista för att uppfylla DERAS önskan, d v s suddade ut sig själv, vilket är typiskt för loosern.
Inlägg #6: Postat: 2007-12-01 21:58:00
AlfVerner
Hade juryn varit professionell skulle man istället förstärkt SÄRARTEN och låtit "folket" välja på det. Sen ska vi aldrig glömma att maffiaetablissemang en gång valde bort Elvis Presley..."Juryn" skulle ALDRIG uttalat någon direkt synpunkt om vem "man ville se i Globen". Det sista övergreppet borde diskvalificera skåpen för gott.
Inlägg #7: Postat: 2007-12-01 22:04:00
AlfVerner
Såklart är Amanda ett färdigt grundämne för "idol" även om jag personligen tycker att begreppet bättre passa på Ellen Johnson-Sirleaf, den första kvinnliga presidenten i Afrika, Liberia. DET är en riktig idol...
Inlägg #8: Postat: 2007-12-01 22:07:00
AlfVerner
Jag hoppas innerligt att Amanda lyssnar till denna magnifika kvinnas syn på sitt liv och sin uppgift att skapa förutsättningar för bättre liv i Liberia och världen.
Inlägg #9: Postat: 2007-12-01 22:11:00
AlfVerner
...sen hoppas jag att Andreas växer ifrån Mif redhawks och låter deras is smälta för evigt. Hockey hör inte hemma i Malmö. Vi är en fotbollsstad och borde försvara den positionen bättre...
Inlägg #10: Postat: 2007-12-01 22:30:00
AlfVerner
Sen vill jag avsluta med följande ...se och njut. Betrakta hur juryns förväntningar rasar samman... Länk: youtube.com
Inlägg #11: Postat: 2007-12-01 22:32:00
AlfVerner
...man skulle ju kunna tänka sig att någon idiot skulle kräva danssteg...
Inlägg #12: Postat: 2007-12-02 10:33:00
Inger Olsson
Stora artister har stor intrigitet. De har a l l t i d gått sina egna vägar och skiter i t e x musikproducenter, som vill tvinga dem...
Jag tror inte att någon av dessa framavlade "Idoler" blir världsstjärnor. Darin 2004 blev inte någon världstjärna: på sin höjd mer än sockersött.
Laddar...