I fucking called it...

Inlägg #1: Postat: 2007-10-19 14:10:00
Michael Lundahl
Jag trodde din åsikt om Stureplansmålet var att det var såpass ovanligt att HD bör ta tag i det för att bringa klarhet... vilket jag definitivt inte håller med dig om eftersom bevisningen var tämligen orubblig. Men men... någon gång skall vi väl tycka lika.
Inlägg #2: Postat: 2007-10-19 14:51:00
en svensk tiger
Billy varför tror du 70 av svenska folket skriker i höga sky när det skrivs om våldtäktsmål? Jag tror i och för sig att andelen är betydligt större eftersom alla sk, våldtäkter är avskyvärda men vad svenska folket inte är just bakgrunden och vad som föregått denna handling.
Våldtäktsmål är inte lätta
Inlägg #3: Postat: 2007-10-20 23:28:00
susanna s
Nej stureplasmålet är inte lätt just för att det även finns en massa bevis som tyder på att tjejjen ljuger när hon påstår att hon gjort motstånd för att visa att hon inte längre var med på sex med bdsm inslag som hon var med på från början. När det då gäller skadorna borde hovrätten ha analyserat ordentligt om de uppkom före eller efter att hon signalerat ett nej. för att bedöma uppsåtet borde de även ha tagitställning till ex rivsår på männen vilket sakandes.
Inlägg #4: Postat: 2007-10-21 09:33:00
Mahria
Jaså du, susanna, du omyndighetsförklarar alltså hovrätten ???
Inlägg #5: Postat: 2007-10-21 13:46:00
sebastianne
Hoppas att du har rätt Mahria!ATT hovrätten verkligen gjort det som Susanna säger. Det BORDE verkligen vara självklart!Tyvärr om man några gånger har sett att de mest elementära frågor, som en lekman kan ställa sig, förbigås även i HR, så kan man ju aldrig vara säker på detta.Man måste analysera protokollen från skadorna förstås för att veta detta.Naturligtvis är det därför det sker så många resningsansökningar till HD.-06 1510st varav endast 24 fick prövningstillstånd
Inlägg #6: Postat: 2007-10-21 13:49:00
sebastianne
Även i HR sitter det människor. Inga ALLVETARE som vi kan förutsätta har tagit del av ALLT material eller som ORKAR lyssna aktivt hela rättegången och tillgodogöra sig det.Har man dessutom en förutfattad mening,då måste det bli extra svårt.Inte ens om man går till en läkare så blir man ju alltid korrekt behandlad! Då sitter ju bevisen ändå mer synliga och är kontrollerbara.
Laddar...