|
Inlägg #1: Postat: 2007-10-14 19:00:00
|
|
Yngve K |
Hej Inger-Sofia. Jag har just talat med min brorson, Jan-Erik, om att jag har skrivit om Indien på Sourze. Han har ett stort intresse för Indien och har besökt landet många gånger. Jag har tänkt att jag borde läsa indiska tidningar på biblioteket men jag hinner inte så långt. Det blir Financial Times i första hand.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-10-15 02:32:00
|
|
Inger-Sofia |
God morgon yngve.Tyvärr hinner jag inte läsa,så mycke som jag brukar och vill.hinner somna, innan bokens första blad, kommit upp.Därför är det så priviligerat,här i världen, att det finns
människor som bl.a du,som läser och delar med dig av det lästa i skrivna artiklar.så när man slår sig ner en stund,framför datorn,finns allt där, serverat och klart i lagom stor förpackning,bara att ta in- läsa,lära och njuta av alla ord,all information och innehåll k.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-10-16 17:38:00
|
|
Yngve K |
Hej Inger-Sofia. Har läst en intressant artikel i GP i dag den 16 okt. 2007 skriven av Håkan Bjärsdal med rubriken" Öst visade vägen till hälsa." Underrubrik:"Hon är en västerländsk läkare, som mötte den österländska läkekonsten Ayur-veda - och blev botad från sin astma och tinnitus. Kan en samverkan öst och väst bli väg till hälsa. Christina Doctare är säker.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-10-16 17:42:00
|
|
Janne B |
Doctare är alltid värd att lyssna på för att hon hela sit liv varit så självständig i förhållande till övriga läkatkåren osv. Redan som ganska ung hade hon viktigt jobb på Socialstyrelsen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-10-16 17:47:00
|
|
Yngve K |
forts.Ayur veda är den traditionella indiska medicinvetenskapen, med traditioner många tusen år tillbaka, baserat på veda-skrifterna och den lär vara världens äldsta sytematiserade läkekonst. Ayur-veda betyder på sanskrit"kunskap om livet". Den bygger på ett hollistiskt synsätt, det vill säga en helhetssyn på människan."
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-10-16 18:37:00
|
|
Inger-Sofia |
God kväll yngve.Då skall jag gå in på nätet och läsa.. Helhetssyn,tycker jag,är en självklarhet.Då vi VET, att vi människor består inte bara av en fysisk kropp,utan oxså ett psyke,känslor,själ.Så en samverkan öst och väst tror jag på,Akupunktur t.ex.Minns tankegångarna/motståndet.Nu är det allmänt vedertaget.österländsk läkekonst,har ett ödmjukare förhållningssätt mot/till människan.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-10-16 19:52:00
|
|
Yngve K |
Intressant för mig är boken "Hjärnstress - kan det drabba mig". Var det hjärnstress som drabbade mig för fem år sedan när jag hamnade på sjukhus.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-10-17 06:09:00
|
|
Inger-Sofia |
Var hälsad, till denna nya dag.Det du tar upp,skulle jag kunna disskutera länge om.stress ger många symtom som kan kopplas ihop med olika andra sjukdomar och skador,och tyvärr,tyvärr säger jag har skolmedicin inte haft/har så många andra alternativ än att ge olika typer av *piller,till hjälp,som ofta på sikt kan ha motsatt effekt.då kroppen har en egen otrolig läkförmåga,Kunskaper,eleminerar rädslan,som har sina stresssymtom.k.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-10-17 15:47:00
|
|
Yngve K |
Jag hälsar också denna dag. För nytillkomna läsare gäller det en artikel i GP den 16 okt.2007 skriven av Håkan Bjärsdal med rubriken"Öst visade vägen till hälsa" och är en intervju med Christina Doctare.Underrubrik:"Hon är en västerländsk läkare som mötte den österländska läkekonsten Ayur-veda och blev botad från sin astma och tinnitus."
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-10-17 15:50:00
|
|
Jocke S |
Jag har genomgått både akupunktur och Ginko biloba-kur mot tinnitus, utan resultat. Kan du ge mer info vad hon gjort, eller en länk tack?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-10-17 15:50:00
|
|
Leif-Arne |
9 Tja, om man gillar preparat med mycket tungmetaller så.
|
| |