Stureplansmålet: Skicka inte vidare bilderna!

Inlägg #1: Postat: 2007-09-29 11:32:00
FNiX
Jag är stark trots att jag varit ett offer. Men vi lever de facto i ett manshatande samhälle där män kallas djur och tas ned till ingenting för att de är män.
Inlägg #2: Postat: 2007-09-29 13:01:00
Joakim Steneberg
1 Utan att jag tar ställning i det aktuella fallet Det är de facto en viktig markering du gör här. Att se nyanserna, att inte dra generella slutsatser genom en traumatisk men enstaka händelse. När det gäller media och politik är det sorgligt hur de utnyttjat enskilda könsproblem under 30 år. Hur de använt "Perssonska härskarmetoder"! för att söndra.
Inlägg #3: Postat: 2007-09-29 13:03:00
Joakim Steneberg
Denna politik har inneburit att flera könsrelaterade problem har ökat. Att sedan kalla allt detta för "jämställdhet", för att kunna bedriva en vinklad enkönspolitik är inget annat än missriktat fjäsk och rösttiggande hyckleri! Det behövs en ny politik som ser öppet på BÅDA könens problem, med insatser för BÅDA könens bästa.
Inlägg #4: Postat: 2007-09-29 18:35:00
Daniel Wijk
spitfire: Det kanske är du som lever i en drömvärld istället? Har du funderat över den möjligheten?
Inlägg #5: Postat: 2007-09-30 01:15:00
susanna s
Med tanke på alla avslöjade justitiemord när det gäller sexbrottsdömda under det senaste deceniet så håller jag med spritfier men det var nog inte den tolkningen som nicket menade
Inlägg #6: Postat: 2007-09-30 17:46:00
spitfire
FNIX, har du några konkreta exempel, bevis eller siffror på att män är mer missgynnade än kvinnor?
Inlägg #7: Postat: 2007-09-30 17:51:00
spitfire
JOAKIM: "En enstaka traumatisk händelse"? det är också en form av kunskap som kommer ur en specifik erafarenhet. Detta är, för att ta ett upprepat ord på forumet, de facto en del av en större kunskap. Man bör ta helheten i beakt och inte diskriminera oika former av "metoder."
Inlägg #8: Postat: 2007-09-30 17:53:00
spitfire
WIJK: Är det något du skriver för att du i själva verket projicerar? Är det i själva verket du som är verklighetsfrånvänd?
Inlägg #9: Postat: 2007-09-30 17:59:00
spitfire
JOAKIM: De "enskilda könsproblemen" bildar en större enhet som förvandlas till en struktur. Inga erfarenheter kan existera i ett vaakum" Fråga vilken statsvetare eller filosof som helst.
Inlägg #10: Postat: 2007-09-30 18:06:00
Joakim Steneberg
7 Spitfire, du gör ständigt dina snabba raider, släpper dina "vad det nu är", och förvinner sedan! Men:
Debatten är full av generaliseringar utifrån förvisso allvarliga och alltid för många förstås, men mer eller mindre enstaka händelser. 6: i realiteten också kollektiva bestraffningar mot män. Sådana som "alla män är presumtiva våldtäktsmän", "mäns våld mot kvinnor" "manssamhället" osv, osv osv, osv. Var är "jämställdheten" i debatten?
Inlägg #11: Postat: 2007-09-30 18:11:00
Joakim Steneberg
Jaha. Och "strukturerna" missgynnar förstås alla kvinnor och gynnar alla män? Det står väl så i strukturboken?
Inlägg #12: Postat: 2007-09-30 19:50:00
Daniel Wijk
Snacka om att inte kunna tänka över något innan man skriver. Skärpning spirfire!
Inlägg #13: Postat: 2007-09-30 19:53:00
Daniel Wijk
Jag rekommenderar tankesättet Ockhams razor för alla konspiratoriskt lagda feminister såsom spitfire.
Inlägg #14: Postat: 2007-09-30 19:54:00
Daniel Wijk
Dvs. lagen om att den enklaste förklaringen troligtvis är den sanna. I detta fallet så betyder det att man kommer till slutsatsen att det inte förekommer någon slags manlig konspiration. Detta för att inga bevis kan läggas fram för att vederlägga detta antagande. Man kan liga gärna hävda med bestämdhet att solen är gjord av socker och låtsas att man har rätt för att man önskar att man har det.
Laddar...