Inlägg #1: Postat: 2007-09-23 10:51:00
|
perlindgr |
Ytterligare en i raden av människor som förlorar enligt Godwins law...
Det finns för mig egentligen ingen anledning att besvara en så löjlig kommentar men jag har lite tid över så varför inte.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-09-23 10:51:00
|
perlindgr |
Jag talar inte om censur. JAg är helt för yttrandefriheten som den är formulerad idag men jag tycker inte man som medmänniska behöver testa dess yttre gränser om det inte är absolut nödvändigt. Vi kan istället nöja oss med vetskapen om att vi faktiskt får säga en väldig massa mer än vad vi säger. Respekt kallas det för. Jag är för övrigt moderat.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-09-23 11:20:00
|
Joakim Steneberg |
perlindgr! Är du intresserad av stöd för dina tankar rekommenderas denna artikel!
Länk: sourze.se
Att kritisera islamsk och annan extremism är en sak. Att producera kontraproduktiva invektiv mot en hel religion en helt annan! Och ingen kallar väl sin grannes fru för ful av "yttrandefrihetsskäl"?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-09-25 01:54:00
|
stålis |
3/ Hur kan du jämföra din grannfru med en religiös symbol och religionsgrundare?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-09-25 01:59:00
|
stålis |
Pers slutkläm är att njuter av avskyvärda reaktioner och att synden straffar sig själv. Är det hans omdöme om mordet på Theo van Gogh också?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-09-25 07:23:00
|
Joakim Steneberg |
Det är inte min grannfru! Det är ett tänkt exempel, sådana haltar alltid. Det jag jämför är förolämpningar. Man BEHÖVER inte alltid säga det man anser vara SANNINGEN ifall detta sårar. Eller ställer till med annan skada. Man bör kritisera islam och andra relgioner eller deras utövare för bristerna de har idag. Annars skjuter man över målet och blir dessutom kontraproduktiv. Läs artikeln om du vill!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-09-25 10:24:00
|
Joakim Steneberg |
Det är lika förkastligt att i onödan oprovocerat provocera och förolämpa människors religiösa tro, liksom nationer. Inkl Norge, även där bör det finnas gränser. Som att göra det mot KÖN. Eller ålder för den delen. Det är i huvudsak omogna eller grunt tänkande människor som håller på med dylikt, och det leder aldrig till något gott. När det gäller ideologier som själva förolämpar är det en annan sak. Där är det RÄTT att svara med samma mynt. Man har också rätt att försvara sig.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-09-25 12:22:00
|
perlindgr |
Är stålis en dag över fjorton så är hoppet ute för demokratin. Att inte förstå innebörden av Joakim Stenebergs liknelse är pinsamt ointelligent. Det känns som att diskutera med Borat. Jag lämnar den tafatta repliken om van Gogh okommenterad.
|
|