|
Inlägg #1: Postat: 2007-09-17 00:12:00
|
|
Sunny |
Börjar med Ken Olofson i Aftonbladet. Jag citera bara vissa uttryck: det är jobbigt att skriva när det fattas länkalternativ.
K Ken Ranelid
R: Alla har hånat,ljugit o förödmjukat mig. Trots att jag är den författare som gjort främst framträdanden är jag pestsmittad i DN. Per Svensson A-bladets kulturchef har kränkt mig i TV.
Maria Shottenius kallade mig pappskalle i Expressen pappskalle i Expressen.Ingen svensk författare har blivit så bespottad o förföljd som jag.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-09-17 00:19:00
|
|
Sunny |
forts Så utsatt för oförrätter.av kvinnliga s.k författare o sist nu av Leif WG: Jag har blivit värre behandlad än en seriemördare.// Jag tycker inte jag förtjänar detta o barnen vill byts namn//
I Hämndens arme går hatet.Min syster blev en.Hon förvägrade mig att komma på hemnes begravning.Jag fick inte vara med i dödsanonsen// skriver om Bush at han är krigsfånge i min nya viktiga bok//
K.Varför är din nya bok så viktig?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-09-17 00:24:00
|
|
Sunny |
forts R:Jag skriver på ett sätt som är gagneligt,litterärt,konstnärligt,intellektuellt. Det är DEN ENDA bok som avhandlar de tunga etiska motsätningarna. ALLA behöver läsa detta.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-09-17 00:44:00
|
|
Sunny |
Ännu värre låter det i Expressen.
R Ranelid C Christoffer Brask.
R: Ingen har någonsin blivt lika förföljd som jag. Strinberg: inte en chans.Journalistern mobbar mig oxå.
Jag har gjort 2750 framträdande sedan -83.Mest av alla svenska författare.R avbryter samtalet med högläsning av gamla bra rec.
C: är du kanske FÖR duktig?
R: Har någon annan författare spelat i lagen Malmö FF O HELSINGBORGS If?Kommer det någonsin att hända igen?O jag är filosofilärere
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-09-17 00:45:00
|
|
Janne B |
Tack för denna vandring på Parnassen, eller vad det heter. Jag har läst om Ranelid på lite annat håll det senaste dygnet...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-09-17 00:49:00
|
|
Sunny |
o jag kan tala i över 3 tim om mina böcker utam manus.C: Dina grannar heter Ulf Lundell o Klas Ösergren.umgås ni ofta?
R:Icke.De vet kanske inte vad de kan tala med mig om men jag kan tala om allting:fotbolll eller rock.
Min nya bok liknar ingenting annat.
Om DaVincikoden kunde sälja i 25 milj skulle denna kunna sälja i 50.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-09-17 00:55:00
|
|
Sunny |
Detta blev väldigt hafsigt: Man bör ju veta att det inte bara är de unga kvinnorna som gett sig på Ranelid utan manliga macho killar som skriver bättre än han själv: Leif WG O Jan G. Vore jag psykdoktor skulle jag säga paranoid schizofreni spioner o förföljare överallt parad med hybris???Som förr hette storhetsvansinne.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-09-17 00:58:00
|
|
Sunny |
5 Janne: jag har ju följt med även R under åren. men han skriver so otroligt oengagerat att inte ens min fantasi kan blåsa liv i hans böcker. Men den om Dagerman är jättebra för de som är intresserade av Dagerman. För den senares skull.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-09-17 09:28:00
|
|
pros |
Ranelid kanske är psykisk sjuk men det gör attackerna på honom ännu mer olustiga och jag tror att varken du eller jag är kvalificerad att avgöra om någons mentala hälsa.
Attackera sjuka människor har för övrigt aldrig varit "god ton.
Jag kan bara säga att jag först hörde attacken från någon tjej på Expressen, för länge sedan, som var otroligt smaklös och förnedrande och hade vidriga påhopp på Ranelid.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-09-17 09:29:00
|
|
pros |
Jag hade aldrig hört talas om Ranelid före det och kan bara säga att i jämförelse med tjejen från Expressen verkade han samlad ,redig och normal.
Så från min ståndpunkt så är tjejen från Expressen den ”sinnesjuka”
Vad Leif WG eller Jan G har uttryckt sig om Ranelid vet jag inte, försöker hålla mig borta från den verklighetsfrånvarande kultureliten.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-09-19 21:07:00
|
|
Sunny |
Pros. Du säger det själv: Jag har aldrig hört talas om Ranelid före.
Det har du gemensamt med de flesta unga om du frågar dem. Problemet är bara att enligt Ranelid missar du därmed den ende läsvärde författaren under hela ditt liv...
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-09-20 08:44:00
|
|
pros |
Visst, men tror du verkligen att Ranelid är de enda "stora" författaren med storhetsvansinne i Sverige?
I princip så har alla utav dem storhetsvansinne av någon form.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-09-20 08:48:00
|
|
pros |
Ta bara Marklund, kommer inte ihåg hennes förnamn, som uttalar sig om saker hon inte vet något om likväl Jan Guillo.
Jag måste erkänna att jag aldrig läser böcker av Svenska författare, tycker de är för dåliga.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-09-20 12:08:00
|
|
Janne B |
12 pros/ Mja, även de minsta författare lider ju som bekant av ngn slags vansinne...."De" tror att de kan påverka något ;-
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-09-20 20:55:00
|
|
Sunny |
12 pros Jan G är ett offer för sin egen arrogans det är sant men med hans läsarsiffror har han ju rätt att vara lite stöddig. liakaså Liza Marklund: de säljer!!!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2007-09-20 20:59:00
|
|
Janne B |
12 Sunny/ Framgång och pengar förändrar alla människor...på något sätt.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2007-09-20 22:06:00
|
|
Sunny |
16 Janne: Ja o inte alltid till det bättre
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2007-09-20 22:13:00
|
|
Sunny |
12 Jag anser inte att en så lite läst författare kan kallas för "stor" då jag dessutom själv tycker att han skriver dåligt.Säljer man som Marklund eller Leif WG kan man få storhetsvansinne på några grunder i alla fall.Jag har aldrig sett några sådana tecken hos just dem: men som sagt hos Jan G.
|
| |