|
Inlägg #1: Postat: 2007-09-11 17:25:00
|
|
Ramona Fransson |
Inte för att jag påstår att Bush är ärligheten själv utan för att människor uppfattar ljud olika. Som explosioner t.ex. Ljudet flyttar sig olika och bemöts olika. I filmen påstods det att ett amerikanskt flygplan med passagerare och piloter i form av dockor, flög autostyrda, i sexton timmar och landade och lyfte ett visst antal ggr.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-09-11 17:25:00
|
|
Ramona Fransson |
Jag minns inte hur många ggr. Min första fråga är: Varför var det inte en enda trafikledare som kunde styrka det påståendet? Eller överhuvudtaget någon som kunde styrka detta påstående! Nej, det fanns inte. Planen som kraschade i Twin Towers var fyllda med 36 000 liter jetbränsle. Skulle det inte brinna av det? Om jag ska tro på den filmen som jag såg igår ska någon bygga upp forts...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-09-11 17:29:00
|
|
Ramona Fransson |
två exakt likadan Twin Towers ute i öknen någonstans. Ta två plan med exakt lika mycket bränsle som de två som kraschade in, styra in dem på exakt samma ställen och sedan vänta... Då vet vi! Sedan påstods det att en Silverstein hade köpt Twin Towers för 2,3 miljarder dollar två veckor innan och därefter försäkrat dem till över 4 miljarder. Att folk gjorde insideraffärer med
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-09-11 17:33:00
|
|
Ramona Fransson |
vetskapen om att detta skulle hända. Att vakter som tidigare arbetat i TT plötsligt ändrade schema. Allt är i mina ögon struntprat och gagnar Usama bin Ladin och möjligen pojkarna som vid det är laget redan är miljonärer. De påstår sig vilja veta sanningen. Frågan är om det klarar av att hantera den.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-09-11 17:33:00
|
|
Ramona Fransson |
I vilket fall skulle de aldrig kunnat gjort den här filmen om de bott i Iran, Irak, Nordkorea eller Kuba eller andra odemokratiska länder som vill kritisera regeringen. Bara det är värt en jävla massa. Men fattar pojkarna det?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-09-11 17:35:00
|
|
Ramona Fransson |
I det första stycket menar jag inte att Christofer Bollyn och Dylan Avery skrattade, utan att det var de som ansvarade för innehållet i filmen. Det var jag som skrattade!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-09-12 11:01:00
|
|
Patrick G |
Det allra mesta i Loose Change och andra konspirationsfilmer kan ganska enkelt förklaras, åtminstone vad gäller fysiska företeelser. Det intressanta är hur enkelt det numera är för personer utan större erfarenhet att faktiskt skapa en sådan film, samt att så många människor tror på det de ser i den.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-09-12 11:05:00
|
|
Patrick G |
I veckan släppte Zogby resultaten på en opinionsundersökning som visar att 51 av amerikaner anser att kongressen bör utreda Bush & Cheneys roll i attackerna. Det tycker jag är talande.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-09-15 14:57:00
|
|
p8n |
Tack för alla välskrivna texter Patrick. Jag är halvdålig på engelska, jag kan i alla fall inte förstå vad de skriver på den där counterpounch hemsidan. Jag har sett Loose Change nämligen. Jag påstår inte att jag tror på den men jag fattar helt enkelt inte hur byggnadena kunde rasa så fort, enligt Loose Change skaparna: I fritt fall hastighet.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-09-15 14:58:00
|
|
p8n |
Det är en fysisk omöjlighet om inte byggnadena var underminerade egentligen så är det omöjligt även om de var underminerade men man skulle ha kommit väldigt nära. Min fråga är alltså vad var counterpounch svar på detta? Hade Loose Change skaparna bara varit dåliga på att ta tid?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-09-20 14:30:00
|
|
Patrick G |
Såsom jag ar förstått förklaringen av Counterpunchskribenten och fysikern Garcia är det inte så enkelt som att räkna in ett motstånd från underliggande våningar som skulle ha bromsat fallet. Kraften av den första våningen som rasade motsvarar en oerhörd explosion, vars kraftvågor skulle ha förflyttat sig neråt genom byggnaden mycket fortare än "frifall".
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-09-20 14:33:00
|
|
Patrick G |
Sådana kraftvågor skulle i praktiken rasat sönder alla bärande element och gjort hela byggnaden till ett stående men ytterst instabilt korthus som gav vika omedelbart den ena våningen träffades av den som var näst högre.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-09-20 14:36:00
|
|
Patrick G |
Det låter i mina öron som en rimlig förklaring. Mycket rimligare i alla fall än att sprängmedel hade installerats i två sådana oerhörda byggnader - en process som skulle kräva minst något år i en helt utrymd byggnad som dessutom skulle behövt rivas inifrån.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-09-20 14:41:00
|
|
Patrick G |
Det är också talande att Loose Change-teoretiker helt ignorerar kraften från den raserade våningen och de oundvikliga vågor som måste ha eminerat därifrån.
|
| |