Inlägg #1: Postat: 2007-08-23 12:32:00
|
Joakim Steneberg |
Demokrati? Nej, så här fungerar det på ett antal myndigheter, institutioner, företag osv. "Och det är inte riktigt någons fel" som någon skrev. Fast ansvaret finns någonstans. Hos oss medborgare om inte annat. Du skrev artikeln. Men kunde du inte följt upp fallet själv, lite diskret? Eller anmält vidare? Vad hände i fallet? Ingenting?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-23 13:00:00
|
Inger-Sofia |
HÄRLIGT.MODIGT..
starkt av dig att stå på det utsattas sida,Det känns så skönt att läsa- få veta att det finns människor,som DU.Man blir glad,För tänk om-det kunde varit jag,som behövt en människa, i dess rätta betydelse,som vågat stå upp,ta sig ton -för det som är fel...KRAM
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-23 14:50:00
|
Michael Lundahl |
En ensidig berättelse ifrån någon som anser sig blivit kickad? Tillåt mig misstänka att här finns mer bakom storyn än vad som låtits avslöjats här. Om du nu var så duktig och eftertraktad - fram tills dess att du "sparkades" - varför hade du enbart "korta förordnanden"?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-23 16:21:00
|
Sunny |
Ja Janne: Så här fungerar det inom många myndigheter på själva "golvet."Sjukvåden oxå: min dotter som alltid bara arbetade på vikariat på grund av sina många o långa resor foick alltid föra någon annans talan emot cheferna om olika missförhållanden. De fast anställda vågade inte
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-23 20:30:00
|
Ramona Fransson |
Har sagt det förut, säger det igen: Inget kommer att förändras förrän den dagen det GÅR att anmäla en enskild tjänsteman inom den sociala sektorn. Idag gömmer de sig bakom en sekretesslag som inte ens kan hävas av den som berörs! Lagar ändras av POLITIKER!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-23 23:04:00
|
Karin Holmberg |
Bra, att någon går ut och talar om hur det är!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-08-24 13:36:00
|
soilander |
Låter klassiskt, bittert och sant. Tack!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-08-24 16:24:00
|
steno |
Vi gick samtidigt på sopis i Umeå, sen såg jag dig på en återträff efter tio år, då var du chef för bostadsförmedlingen och guidade oss i stan. Sen mötte jag dig här i spalterna.Nog såg jag direkt att du hade rättspatos
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-08-26 23:40:00
|
kjellekborg |
Hej Janne,
Tyvärr visar din beskrivning nog på verklighetens värld. Jag vägrade fixa bokslutet o fick sparken. Innan var jag den bäste...
Eli, Eli...
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-08-29 12:37:00
|
Janne B |
Media skriver om SOC i Vetlanda i dag//
Några av de orsaker som anges är en svår personalsituation, handläggare som inte följde rutinerna och att allt för stor hänsyn togs till att pappan motsatte sig insatser.
Fallet har lett till att flera kommunpolitiker har avgått efter avslöjandena. //
|
|
Inlägg #11: Postat: 2007-09-12 16:14:00
|
Janne B |
Vetlanda får i dag kritik igen för sitt obefintliga sätt att hantera Anmälningar om Vanvård och försummelser. Nu var det visst 20 anmälningar från allmänheten som resulterat i NOLL utredning. Hur många Vetlanda och Dumlanda finns det tro?
|
|