Det är något fel med utvecklingsläran

Inlägg #1: Postat: 2007-08-08 20:27:00
Janne B
Roande läsninmg med en hel del allvar i var nog vad jag ville åtstadkomma en dyster dag. / Sannolikheten för ett väl fungerande Universum är som att jämföra med att det största flygplan exploderade på 10 000 meters höjd. Men när bitarna väl kommit ner skulle alla bitarna falla på plats och så hade vi ett flygplan igen. / Ja detta har inte jag hittat på men känner lite för den som sagt det.
Inlägg #2: Postat: 2007-08-08 20:30:00
Janne B
En av min ungdoms flyghjältar måste hoppa fallskärm. Han hamnade givetvis i den enda höstacken som den bonden hade....Sannolikheten för detta var ????
Inlägg #3: Postat: 2007-08-08 20:41:00
Leif-Arne
1 Den kalkylen måste tillföras faktorn tid gånger oändligt. Upprepas experimentet under oändligt lång tid så kommer förr eller, sannolikt mycket, senare det du beskriver hända. Oändligt är som bekannt hur mycket som helst plus ytterligare hur mycket som helst.
Inlägg #4: Postat: 2007-08-08 20:44:00
Leif-Arne
Vad gäller sannolikheter så begagar det mänskliga psyket att uppgradera positiva sannolikheter som att vinna på lotto mm., medan vi nedgraderar negativa sannolikheter, som risken bli alkoholist eller skadas i traffiken.
Inlägg #5: Postat: 2007-08-08 21:41:00
Janne B
4 Detta har jag aldrig sett formulerat tiidigare men hör förmodligen till de större sanningarna.
Inlägg #6: Postat: 2007-08-08 22:53:00
CMO
Det är alltid högst sannolikt att något högst osannolikt ska inträffa. Vi vet bara inte vilka osannolika händelser som ska inträffa, när och var.
Inlägg #7: Postat: 2007-08-09 00:22:00
Janne B
Mjaha, joho! Hur sannolikt var det att jag skulle vakna mitt i natten och hitta denna filosofiska och nästan teologiska fråga? Jag har en 3-4 ggr i livet varit med om de mest osannolika händelser. Som Estonianatten då jag gick omkring i lägenheten timme efter timme så fruktansvärt orolig och ur balans. Jag anade hhjärnblödning eller matförgiftning eller.....
Inlägg #8: Postat: 2007-08-09 00:23:00
Janne B
Sannolikt kl 0600 satte jag på radion som talade konstigt om ett försvunnet fartyg. Men det var som om reportern inte trodde sig själv. "Vi återkommer om en halvtimme" // Osannolikt, ovetenskapligt osv
Laddar...