Ingmar Bergman död

Den här tråden diskuterar artikeln Ingmar Bergman död.
Inlägg #1: Postat: 2007-07-31 09:36:00
Janne B
Det förvånade mig mycket i går att SVEN NYKVIST inte alls nämndes timme efter timme av sändning. Parhästen filmfotografen som dog förra året var verkligen totalt avglömd i går. Vad hade Bergman varit utan Nykvist??
Inlägg #2: Postat: 2007-07-31 09:55:00
microfilosofen
KYREUS kompletterar: skribenten Janne B. efterlyser ord om Bergmans parhäst fotografen Sven Nykvist. De inslagen fanns med på måndagskvällen. Eftersom jag såg allt om Bergman minns jag inte just nu i vilka TV-program. Men Nykvist berömdes både i ord och bild!
Inlägg #3: Postat: 2007-07-31 11:08:00
Solen
Tragiskt iof och ni har min sympati.
MEN !!!!!! JAG gillar inte dessa ångest neuros filmer Sverige har vart så duktiga att vräka ut i vår television.Vrider mej som Munch´s Skriet har i soffan när jag tänker på hur dessa filmer påverkat min uppväxt !
Inlägg #4: Postat: 2007-07-31 12:35:00
Elina
Tack att du informerade om kondoleansboken!
Tystnaden och Persona, det yttersta på filmhimlen.
Inlägg #5: Postat: 2007-07-31 21:59:00
Sunny
En epok är över.
Men vi ska nog inte helgonförklara konstnären Bergman: Han var en människa med en unik talang o levde i rätt tid.Efter Ibsen o Strindberg men bara tangerande Noren.Min favorit film är Höstsonaten!!!
Inlägg #6: Postat: 2007-07-31 22:51:00
Mysan
Vet knappt nåt om hans privat liv.Hans dåliga filmer .Nej vad vet man om denna kvinnokarl?
Inlägg #7: Postat: 2007-08-03 14:33:00
Karin Holmberg
Egentligen är det hissnande att man levt samma tid med en så stor historisk kulturpersonlighet.
Som var en legend redan då han levde.
Hans närvaro kommer vara fastetsad i vår kultur i tid och evighet, känns det som...
Frimärken, monument, museum,
Laddar...