|
Inlägg #1: Postat: 2007-07-24 15:02:00
|
|
Unto S |
Jag tillägger att västländerna inte kommer att protesterra den här gången heller. Israel behöver bara säga att ”Hizbollah är ett hot mot Israels existens och tänk på vad som hände i koncentrationslägren under andra världskriget”. Och Israel får fria händer som alltid.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-07-24 15:03:00
|
|
Unto S |
Det pratas väldigt lite om naturresurserna som orsak till Israels aggression. Vattnet räcker inte till. Det var därför som Israel ockuperade Golanhöjderna för att få kontrollen över Gennesaret-sjön. Även om palestinierna skulle få bilda en egen stat på Västbanken så kommer Israel aldrig att lämna kontrollen över Jordanfloden.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-07-24 15:04:00
|
|
Unto S |
Israel är ett västerländskt samhälle dvs. man använder enorma mängder vatten. Det har resulterat att t.ex. vattennivån i den unika sjön Döda havet har sjunkit katastrofalt eftersom tillflödet från Genneraset-sjön och Jordanfloden hamnar på konstbevattningar mm. Observera att vattnet utnyttjas nästan enbart av etniska judar. Palestinierna får törsta.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-07-24 15:05:00
|
|
Unto S |
Man kan misstänka att Israels intresse för södra Libanon anser Litanifloden. Floden som kunde förbättra avsevärt Israels vattenförsörjning. Dessutom skulle ortodoxa judar glädjas eftersom området tillhörde Kung Salomons rike. Så, Timur Göksel kommer att få rätt, Israel kommer att anfalla Libanon igen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-07-27 11:25:00
|
|
Unto S |
Trist Anna Veeder. Intresset för dina utmärkta artiklar har sjunkit avsevärt, tydligen, eftersom det är bara jag som har kommenterat.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-07-27 12:29:00
|
|
Janne B |
UNTO och ANNA. Ge inte upp. Vi är få aktiva här nu i sommar, lessna över det dåliga vädret med mera. Några av oss aktiva är sjuka. Men vi kommer tillbaka, vi kommer tilbaka.....
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-07-27 22:31:00
|
|
Sunny |
Ja Janne: Jag är en sådan som du nämner o jag kommer tillbaka!
O Anna: Jag läser alltid dina artiklar även om jag inte loggar in o kommenterar!
|
| |