Färgar Maria Wetterstrand håret?

Inlägg #1: Postat: 2007-07-11 15:56:00
Janne B
Jag har säkert talat med över tio frissor om detta, frågat hur just de klarar sig. Flera har sagt att de klarat sig bra men att de haft kompisar som måst sluta efter tio år, grundligt förstörda. Någon statistik har jag aldrig sett, men deras fack vet nog.
Inlägg #2: Postat: 2007-07-11 18:20:00
Ramona Fransson
Det är just det! Vilka kemikalier sprids i vattendrag på grund av frisörprodukter? Tänk på alla produkter som säljs i varuhus, hemmanent, toning, färgning m.m. Allt detta tillsammans hade varit kul att veta om vad det innehåller?
Inlägg #3: Postat: 2007-07-11 18:35:00
Janne B
Det är förbjudet att stå på gatan och tvätta bilen, för vad som gelst får inte rinna ut i gatubrunnarna. Bensinstationeran ska ha särskild avskiljning av det värsta. Tandläkare ska visst vara noga kollade på vad de släpper ut....Så din fråga är berättigad.
Inlägg #4: Postat: 2007-07-11 23:06:00
Elisabet
Jag brukar ofta tänka på den enorma miljöförstöring, som kommer genom hårfärgningen över hela världen!Det måste vara enorma mängder kemikalier, som hamnar i grund och vatten.
Hur många tänker globalt, när dom tycker det är normalt att tvätta 5 maskiner per dag?
Inlägg #5: Postat: 2007-07-11 23:27:00
Joakim Steneberg
Jag har nyligen tagit upp problematiken med ett proffs, här på sourze. Lisa Muhrer, makeupartist. Vet inte om det fanns någon medvetenhet om detta eller om budskapet gick hem...
Länk: sourze.se
Inlägg #6: Postat: 2007-07-15 15:18:00
LisaMuhrer
Eftersom jag inte jobbar med hår överhuvudtaget har jag svårt att svara på frågan. Däremot är det helt klart att problemet är stort, särskiltnär folk färgar håret hemma och låter det rinna ut i vanliga avloppet. Har någon något förslag på hur man kan lösa det? Det känns som om verksamma frisörer borde ha speciellt avlopp när de sköljer ur kundens hår, men är det så?
Laddar...