|
Inlägg #1: Postat: 2007-06-11 15:58:00
|
|
Chris.X |
Själv är jag på väg att bli tjej transsexuell MTF, så det måste väl vara extra synd om mig nu när jag frånsäger mig patriarkatets fördelar och blir en "andra klassens medborgare", och faktiskt VILL bli tjej. Eller tja, måste snarare. Själv sitter jag mest och undrar varför alla mina tjejkompisar inte är "bitterfittor", utan glada utåtriktade trevliga tjejer. Livet blir var man gör det till. Jag vet, om någon.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-06-11 18:22:00
|
|
Joakim Steneberg |
Hej Chris-X, du som gett mig det finast betyget på sourze en gång! Nu förstår jag, och önskar dig lycka till! För ett par år sedan när jag var aktiv på afs, om du känner till det, så var sekreteraren på De transsexuellas förening en flitig debattör ibland. Ganska kritisk till dagens feminism, och ibland neutral som du. Det är rätt! Man skall älska både kvinnor och män, var de än kommer ifrån, bara de är jysta!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-06-12 15:22:00
|
|
Chris.X |
Hej Joakim! Jo, jag har för mig att du skriver bra saker. ;- Jag tänker individualistiskt. Någonting som blir så konstigt i feministdebatter när feminister å ena sidan vill att kvinnor ska uppmärksammas och ses som individer, å andra sidan klagas det på "män" sådär i störst allmänhet. Själv försöker jag vara så konsekvent individualistisk som möjligt, och behandlar inte folk sämre/bättre p.g.a. t.ex. kön eller hudfärg.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-06-12 15:23:00
|
|
Chris.X |
Tack förresten. :-
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-06-12 20:26:00
|
|
Daniel Wijk |
Lycka till med din kropp Chris, det är ingen lätt process men jag antar att det känns väldigt bra att få bli sig själv :-
|
| |