Den bittra sanningen om jämlikhet

Inlägg #1: Postat: 2007-06-11 15:09:00
Daniel Wijk
Men förstör inte hennes illusion av att kvinnor är alltigenom goda varelser som fiser ut rosa luktsuddigum till höger och vänster hela tiden. Hon kan ju bli ännu bittrare eller kanske helt bindgalen!
Inlägg #2: Postat: 2007-06-11 15:11:00
Daniel Wijk
Det jag tycker är ganska genomskinligt är vad mycket småsaker som feminister alltid tar upp som stöd för det dom tycker och tror på. Alla sakerna i artikeln är ju fjuttigt små jämfört med de flesta av livets problem. Jag förstår inte hur man kan ta den typen av småsaker och härleda det till att det finns en slags osynlig gigantisk konspiration mot kvinnor i Sverige.
Inlägg #3: Postat: 2007-06-11 15:13:00
Daniel Wijk
Alltid dessa småsaker som sagt var och sedan beklagandet är det "är så synd om mig som kvinna". jag tycker alla ska skratta åt dom som är bittra nog att köpa boken "Bitterfittan" det är det känslomässiga svaret dessa människor förtjänar!
Inlägg #4: Postat: 2007-06-11 15:16:00
Daniel Wijk
Det finns för övrigt en till form utav ilska från män som är skittrötta på feministern; den form utav ilska man får efter att ha blivit beskylld för era problem i hela sitt liv. Ta eget ansvar, sluta skylla ifrån er och placera ERA problem på någon annan axlar. Bli jämställda med mannen genom att ta eget ansvar och göra någonting positivt för samhället, något som inte kommer ur någon slags bitter självömkelse a la Fi...
Inlägg #5: Postat: 2007-06-11 20:08:00
Urban
problemet med alla bitterfittor är förstås alla män - att de står ut och fortsätter att vara heterosexuella trots alla gnälliga bitterfittor. är det det som är könsförräderi?! ju fler och aggressivare bitterfittorna blir, desto gladare blir vi bögar som ser möjligheter att utöka vårt jaktområde. så fortsätt gnäll bitterfittor!
Inlägg #6: Postat: 2007-06-11 22:56:00
spitfire
Jag ska definitivt läsa "Bitterfittan"! Det verkar vara en bra roman. Jag rekomenderar er att läsa "Det kallas kärlek" av Carin Holmberg. Den handlar också om parrelationer och om hur ojämlika de kan vara ,även fastän barn inte kommit in i bilden än.
Inlägg #7: Postat: 2007-06-11 23:07:00
Minna Jonsson
Ja, den ska jag absolut läsa, Sveland hänvisar mycket till den i sin roman..
Inlägg #8: Postat: 2007-06-12 20:23:00
Daniel Wijk
Urban: Sin sexuella läggning kan man ju inte påverka så mycket. Iallafall inte om man är 100 straight. Bisexuella har ju inte det problemet dock.
Inlägg #9: Postat: 2007-06-12 20:24:00
Daniel Wijk
Läs "Who stole feminism" istället om ni vill veta vad ni håller på med istället för att bara ligga ner och gny och hoppas på "bättre tider".
Laddar...