|
Inlägg #1: Postat: 2007-04-29 21:01:00
|
|
Joakim Steneberg |
Dvs, för att förtydliga: I vissa fall förväntas du som kvinna eller man att fullfölja ditt köns traditionella plikter efter kön. Medan du i andra sammanhang skall hänga med i det senast politiska eller mediala modet.
Men en viss frihet till självständigt agerande brukar ändå finnas, fast det kan kosta på att inte följa strömmen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-04-29 21:17:00
|
|
GunnarL |
Har man lite självkänsla så skiter man väl i massmediala och politiska strömningar! Man är sig själv helt enkelt. Färdigstöpta ideal är aldrig verkliga utan bara ideal. Själv skulle jag aldrig valt en kvinna som inte var kvinnlig - i ordets bästa bemärkelse, och själv är jag den jag är - fruntimrena tycker jag är manlig, även om jag är from som ett lamm och relativt opraktisk.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-04-29 21:18:00
|
|
GunnarL |
f/ För övrigt har jag inte fått intrycket att Du Joakim precis är en människa som följer strömmen. Du är väl snarare tvärtom.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-04-29 22:26:00
|
|
Joakim Steneberg |
Äh, ja det var väl vänligt sagt kanske. Men alla människor är nog både individualister och ingår i kollektivet. Det finns lagar och det finns konvektioner, och ingen står helt fri från detta. Och det kan kosta på att försöka göra det som sagt! Men det kan förstås löna sig också, i bästa fall.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-04-29 22:38:00
|
|
Joakim Steneberg |
"Konventioner" skall det vara förstås! "Konvektion" är faktiskt just en slags "ström", eller transport av värme i gas eller vätska.
|
| |