USA likgiltigt inför våldshandlingar

Inlägg #1: Postat: 2007-04-20 19:43:00
Joakim Steneberg
Annars har jag alls inga anmärkningar på din artikel.
Inlägg #2: Postat: 2007-04-21 15:27:00
Janne B
Tack för denna artikel Patrick, Detta är denna typ av lugna resonemang och överväganden som behövs just nu. Du har verkligen mycket fina känslor för ditt gamla hemland. Jag och mitt Wordprogram har inga invändningar ens mot dina prepositioner
Inlägg #3: Postat: 2007-04-21 15:47:00
Joakim Steneberg
Allvarligt talat, eller ej, då är det nog fel på ditt prepositionsprogram Janne B! :- Och likadant här, sticker man ut hakan om språk eller annat, eller inte tåler diskussion utan trista angrepp så bör man vara beredd på svar på tal!
Inlägg #4: Postat: 2007-04-21 15:50:00
Joakim Steneberg
Jag har skrivit uppskattande om en del av Patrick G:s artiklar. Men han föredrar tydligen att kommunicera med CMO framför med någon som är ungefär på samma spår, i denna fråga, utan att för den skull helt hålla med. Måste man ha exakt samma åsikt, eller helt diametralt motsatt, för att komma ifråga på sourze?
Ibland känns det så!
Inlägg #5: Postat: 2007-04-21 16:00:00
Janne B
Joakim, vi två respekterar varandra, det känns så. Jag är usel på grammatik, känner mig mest fram. Men mina riktiga artiklar skriver jag alltid på Wordprogrammet så de blir ofta rätt bra. Jag word-kollar också en del korta kommentarer. Har nu haft musarm i över en månad, det blir massor av felslag - rättelser./ Jag försöker välja meddebattör, men det är inte lätt!
Inlägg #6: Postat: 2007-04-21 16:17:00
Joakim Steneberg
Javisst Janne. Att hålla debattbalansen är en svår konst.
Jag anmärker normalt aldrig på språk, fast jag missar ogärna en blotta heller. Men ingen kan nog anklaga mig för direkta personangrepp.
Jag ogillar för min del starkt när man rackar ner på inidvider eller på grupper.
Ideologier liksom religion är förstås lovligt byte! Det gäller bara att akta sig för musfällan!
Inlägg #7: Postat: 2007-04-23 10:48:00
Patrick G
Tack för både ris och ros. Vad gäller prepositionerna har jag märkt att de till och med förändras under tiden - till min fördel tydleigen eftersom de verkar går mot amerikanskan...
Inlägg #8: Postat: 2007-04-23 10:49:00
Patrick G
När jag lärde mig svenska fick man veta att det heter "lyssna på" och ALDRIG "lyssna till". Men ändå hör jag dagligen den senare t.o.m. av radiotalare.
Inlägg #9: Postat: 2007-04-23 10:51:00
Patrick G
Joakims enda invändning handlade om min inställning till "vapen i omlopp". Men det är vanskligt att jämföra handeldvapen i USA med anrikat uran. Uran är trots allt det mest hårtreglerat material i världen.
Inlägg #10: Postat: 2007-04-23 10:53:00
Patrick G
Handeldvapen i USA är däremot surrealistiskt lätt att få tag i. Vapenvänner i USA påpekar nämligen att massmördaren aldrig hade lyckats döda så många om bara några andra studeranden hade burit vapen till skolan den dagen. Då hade de skjutit honom innan han hunnit riktigt komma igång.
Inlägg #11: Postat: 2007-04-23 11:47:00
Joakim Steneberg
Visst, det finns en gigantisk skillnad här, på flera sätt. Jag tycker ändå inte att man kan avfärda de som känner oro eller påpekar riskerna med illegal spridning av uran osv på lång sikt, med den typen av ordval som du använde mot mig!
Om vi är på en seriös och hyfsad debattnivå.
Inlägg #12: Postat: 2007-08-06 00:31:00
p8n
Känns idiotiskt att kommentera denna artikel efter så långt tid, men jag kan helt enkelt inte låta bli.
Inlägg #13: Postat: 2007-08-06 00:31:00
p8n
Skolstyrelsen hade krismöte efter denna händelse vilket ju är förståeligt.

Man diskuterade vapenfrågor och det dröjde inte länge innan det kom ett förslag på att tillåta vapen inne i skolan. Hade alla elever haft vapen på sig hade man hunnit skjuta ner honom innan han skulle ha hunnit skjuta så många, argumenterade man.
Inlägg #14: Postat: 2007-08-06 00:32:00
p8n
Efter åtminstone två dagars diskussion förkastades förslaget.
Inlägg #15: Postat: 2007-08-06 02:42:00
Janne B
12 / Det är just detta som är det fina och kanske unika med Sourze, man kan plocka fram gamla artiklar och kommentera. Väcka till nytt liv.
Laddar...