|
Inlägg #1: Postat: 2007-03-22 23:04:00
|
|
Joakim Steneberg |
AB själv är ju ett typexempel på just extremt kärringaktigt och tjejfeministiskt hyckleri som kan kläcka ur sig i stort sett var som helst för att anklaga ELLER förolämpa män som kön. Som senast. "Männen är för mesiga i sängen"
Skaffa massagestav Gröning!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-03-22 23:11:00
|
|
peter_ |
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-03-22 23:17:00
|
|
peter_ |
0. Såvitt jag läst är Lotta Gröning ingen anhängare av extremfeminism. "Gubbig och grabbig maktklick" var väl ganska träffande. Per Nuder och Göran Persson som herrar på täppan är väl bland det mest motbjudande jag kan tänka mig. Lika illa som om Gudrun Schymann och Margereta Winberg vore högsta hönsen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-03-22 23:18:00
|
|
peter_ |
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-03-22 23:27:00
|
|
peter_ |
3. Nej, inte riktigt lika illa.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-03-22 23:41:00
|
|
Uno Hansson |
Jag håller med dig Joakim; Gudrun uttalade tydligen "Ni män skall inte tro att ni kan knulla runt hur som helst. Troligen menade han då inte speciellt att det särskilt gällde manliga homosexuella. Men hur hon då tänkt att hon skulle göra för att förhindra männen från att knulla runt, och vilka män menade hon. Finns det inte också kvinnor som knullar runt, men det är kanske mest av yngre generationer.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-03-23 08:24:00
|
|
Joakim Steneberg |
Varför ställa sig bakom de som sprider fördomar om andra rent generellt? Men i det här enskilda fallet kanske du har rätt. Det är klart att man kan bli gubbig och grabbig i en extremfeministisk miljö, sossar & AB! Feminism skapar en motkraft, dolt eller öppet, det är klart, och att den kanske inte alltid är så sofistikerad som du och jag. :-
Tack för länken dock, skall fråga Lotta!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-03-23 08:35:00
|
|
Joakim Steneberg |
Ja det här ovan var alltså ett svar till peter. Uno, du brukar väl inte hålla med mig i detta ämne?
Men tack alla fall. det är intressant att man dömer ut Perssons uttalande om t.ex. Schyman så snabbt! Han kan säkert fantisera, men hon har ju de facto sagt myclet värre saker!
Antagligen var Persson tvungen att kalla sig för feminist för att klara sig kvar. Precis som de flesta andra risktagspålitliker för några år sedan. Skrämmande!!!
|
| |