Sverige - landet där ingen behöver ta ansvar

Inlägg #1: Postat: 2007-03-15 15:29:00
Inger-Sofia
jag har sett båda sidorna av myntet,Avigsidan fick jag upptäcka,under den tid jag var sjuk.bl.a utbr,olycksskador,ensamstående,inte hunnit komma igång med det nya jobbet-livet.A-kassan en erfarenhet rikare, en illusion mindre,avgångsvederlaget,gynnar den rike,skattesystemet gynnar den rike, Bli omyndigförklarad för att du blir sjuk,att inse hur låst samhället är och vilka som gynnas ,Jag hade redskap,från mitt tidigare liv,så jag blev inte knäckt.men för att orka kämpa,behöver du vara frisk.
Inlägg #2: Postat: 2007-03-15 15:47:00
Inger-Sofia
"till dom som har skola varda givet-från dom som inte har skola tas"
det är en smärtsam upplevelse..att måsta inse att det,som samhället säger sig stå för, bara är en illusion,
Människor blir utbrännda,mår dåligt ,när dom inget har,får att säga till om,när experterna tar över vuxna människor ,med en egen kapacitet,hjärna,då mår inte människan bra.Ansvar.Frihet .att vara människor,oavsett om vi är sjuka,arbetslösa,gamla barn,har vi rätt, att få komma till tals.
Inlägg #3: Postat: 2007-03-17 07:49:00
Inger-Sofia
Glömde.Frihet för mig, finns bortom politiken,makten,religionen,pengar,kön,utseende, ålder,hudfärg alla låsta mönster i tanke och känslor,som binder ,håller oss kvar bakom de förgångnas och maktens stängsel. FRIHET är att vara trygg i- veta vem man är, våga,stå för- leva i enlighet med det.Då kan ingen/inget stänga in dig.då har du fått *vingar*som bär..k.m.v.
Laddar...