|
Inlägg #1: Postat: 2007-03-13 19:35:00
|
|
Cantila |
Anne Skåner exakt vad har ditt svar med hennes inlägg att göra? Skolan idag är urdålig jämfört med bara 10 år sedan, att andra u-lädner har det sämre är väl inget som helst försvar?? Och jag tycker inte alls att Sofia låter omotiverad, det är snarare du som låter omotovierad som inte verkar ett dugg intresserad av att se sanningen i vitögat och erkänna problemet första steget för att kunna göra något åt det!.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-03-13 19:36:00
|
|
Cantila |
På mitt jobb finns många ungdomar är själv 29 och det är otroligt hur lite de lär sig i skolan nuförtiden. Ett par exempel: De visste inte vem Vilhelm Moberg var eller ens hört namnet, de kan inte ens den simplaste huvudräkning såsom 5*14, eller vet vad ordet simultankapacitet betyder.
Men givetvis tycker säkert Anne Skåner detta är helt i sin ordning och det kan ju absolut inte skyllas på långvarig slapphänt skolpolitik, eller hur?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-03-13 20:55:00
|
|
Sofia Larsson |
Om jag är motiverad eller inte spelar ingen roll. Skolan är inte en dans på rosor och vill jag få en hyfsat bra framtid måste jag plugga, vare sig jag känner för det eller inte.
Jag kan inte rå för hur skolan är i andra länder och det är definitivt ingen anledning för mig att låta bli att klaga på den svenska skolan. Jag måste få uttrycka vad jag tycker, vilket jag också göra. Men med tanke på att du är gymnasielärare och jag eleven kanske vi ser skolan från två olika håll.
|
| |