när hon GICK....

Inlägg #1: Postat: 2007-02-13 10:13:00
Janne B
God Förmidda/ Jag hittar inte här i spalterna det du kommenterar men du formulerar dig väldigt väl./ Jag menar att vi alla oavsett ålder har stora behov av uppmärksamhet osv. Men det är viktigast för dem som är under utvecklinbg, de får inte bli "undernärda" få flera olika saker.
Inlägg #2: Postat: 2007-02-13 10:18:00
Janne B
Nypa i tårna kan vara ett sätt att säga att jag tycker om dig, men jart får inte fram orden. Karlar i en sjuksal kramnas inte precis, så jag krama Jarls tår.Det har han berättat för flera, så det var en viktig symbolhandling för honom också. Han hade samma behov som ett litet barn.Men jag fick uttrycka det lite annorlunda. Han förstod det minimalistiska.Äldre har fått lära sig att leva med allt mindre kroppskontakt....
Inlägg #3: Postat: 2007-02-13 10:23:00
Inger-Sofia
Det håller jag med dig om FULLSTÄNDIGt.det är ju där vi lägger grunden,sår de frön,de skall bära med sig,gro.har vi inte fått uppmärksamhet då,och annat vi behöverkommer vi ju alltid att söka,det som vi inte vet att vi söker,för ingen sådd har skett,då blir sökandet ,ett letande,utan karta och kompass.det är så lätt att gå vilse ändå....
Inlägg #4: Postat: 2007-02-13 10:47:00
Inger-Sofia
J 2.känner igen mig i dina tankar där,när jag jobbade inom vården,såg jag att tekniken gått framåt,men inte respekten för människan..vi har inte tid..vadå..det tar nån minut att varsamt stryka någons panna,nypa försiktigt i tån,att gå in väcka mjukt,fråga hur människorna mår..Som vi själva vill bli behandlade..bör vi behandla andra..
Laddar...