Rättssäkerhet viktig även för mindre grova brott

Inlägg #1: Postat: 2007-02-05 13:46:00
Annika Lundgren
… Blixtens hastighet och raka sanningar i ansiktet på en del har säkert svidit, men glöm inte ljuset för den sakens skull. Försök också förstå att blixten hoppar hit och dit, det har jag också gjort. Jag har dundrat därför att människan inte är tillräckligt lyhörd. Som sagt, mitt beteende har varit medvetet därför att målsättningen är så oerhört viktig...
Inlägg #2: Postat: 2007-02-05 13:48:00
Annika Lundgren
... Människor som är rädda för känslor och konflikter har självklart ifrågasatt min hälsa, men jag vill meddela att jag lever i högsta välmående även av det ifrågasättandet.
Inlägg #3: Postat: 2007-02-05 15:00:00
Janne B
"Ta i för mycket eller för litet, det är frågan." Citat från den store filosofen Jannus.
Inlägg #4: Postat: 2007-02-05 16:23:00
Annika Lundgren
Janne: Den alltför rädda och döda människan vågar knappast ta i alls, den bara hänvisar till andras ord. Det finns olika former av barnmisshandel; det finns inte bara fysisk, psykisk och sexuell. Det finns även religiös. Alla barn har rätt att vara barn - det är detta som är det viktiga!!!
Inlägg #5: Postat: 2007-02-05 16:39:00
Janne B
Helt rätt, man måste ta i ibland, ja rätt ofta. Men skriker man ständigt så slutar folk lyssna. Detta är en svår avvägningsfråga anser jag. // Först måste man vinna folks hjärtan och förtroende, innan man kan övertyga dem om något. Annika, var detta en sann mening eller bara blaj?
Inlägg #6: Postat: 2007-02-05 16:42:00
Annika Lundgren
... Det är den grundrättigheten för varje barn, Janne, som jag är här för att säga: grundförutsättningen som krävs för var och en för att kunna nå sin Väg, sin Sanning och sitt Liv!!!
Laddar...