Livet är nog större än vi anar

Inlägg #1: Postat: 2007-01-20 19:22:00
myrboa
Alla tjejer jag frågade, hade samma upplevelse.Mensen var något som absolut skulle tigas ihjäl, som om intet hänt.Gissar att de flesta killar har liknande erfarenheter.Av att allt förtiga."Vaaa??!!" Tänkte jag,skulle jag inte låtsas om kroppens stora förändring. Lovade mig dyrt och heligt att den dagen jag valde föräldrarskapet, skulle jag fira mina barns "inträde i vuxenvärlden" Om det blev en dotter skulle jag verkligen hurra när hon fick sin första mens.Och det löftet har jag infriat. forts.
Inlägg #2: Postat: 2007-01-20 19:27:00
Inger-Sofia
Ritualer för "inträde" till kvinna, man i vuxenvärlden,existerar inte i vår kultur,men väl i en del andras.Intressant.Detta är en tanke och frågeställning,som tål att grunna på. jag väntar på din fortsättning.
Inlägg #3: Postat: 2007-01-20 19:37:00
myrboa
Är det här tiden, då sexualitetens mörkerridåer dras för.Är det här tiden då skulden och skammens pansar knäpps igen. .Inte se..inte röra.Dåå fanns inga preventivmedel att prata om,rädslan för att bli gravid var stor.Men det var då..nu har vi kunskaperna. Är det inte dags celebrera våra barns inträde in till vuxenvärlden? A-L
Laddar...