|
Inlägg #1: Postat: 2007-01-19 10:46:00
|
|
myrboa |
Henrik Friman Tack från djupet av min själ för din oerhört insiktsfulla och levande beskrivning av verkligheten, av sanningen.Moder Jord och hela mänskligheten lider av näringsbrist...brist på Kärlek till Livet till det Lev-ande..Rädslan för livet/det levande har fått styra alldeles för länge. Människan måste inse sin delaktighet och sitt sammanhang till Livet. Tack igen!.Nu ska jag fira dina Livs-ord med att gå ut i snön och göra snöänglar.Anna-lena
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-01-19 10:58:00
|
|
myrboa |
LIVS-LUST..LUSTEN TILL LIV. Vad kan vara viktigare än den.Ta bort "politik,pengar,åsikter..." Så är Livet ändå kvar..men ta bort Livet.Då har vi nog ingen glädje av vare sig politik,pengar eller åsikter.Med detta vill jag säga hur viktigt det är att vi prioriterar Livet/det levande i första hand. Anna-lena
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-01-19 11:09:00
|
|
myrboa |
Världen lider närings-brist.Brist på Kärlek,som i sin tur leder till brist på moral,med-mänslighet,empati osv.När kroppen har näringsbrist TAR den från kroppens andra ämnen som då i sin tur måste ta från....Allt för att försöka skapa balans.På samma sätt fungerar det vid Kärleksbrist.Vi försöker fylla denna brist på kärlek med tex nöjen,alkohol,mycket arbete, osv. Men känner tomhet eftersom vi inte tillför det som saknas.Oj då vad jag blev inspirerad av dina ord.Nu går jag ut. a-L
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-01-19 12:47:00
|
|
Inger-Sofia |
Hej Henrik,landade en stund vid dator, läster dina alltid väl skrivna och belysande artiklar,ögnade igenom några av dina tidigare också,nickar,läser.samtycker.sista styckets formulering av livs-vällustens guldkantade strålglans var en fin avslutning .kram
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-01-20 08:19:00
|
|
Inger-Sofia |
En önskan till ER alla. Om En "Vacker
Dag"....kram
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-01-20 15:17:00
|
|
Elina |
Ditt första stycke var bara suverän. Inte ingressen alltså. En klar 10
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-01-20 17:59:00
|
|
microfilosofen |
KYREUS till Henrik F: GUD är han kraftlös i din värld??
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-01-21 11:29:00
|
|
Franklin |
Väldigt bra formulerat Henrik, speciellt den första hälften är lysande. Men bara vänta. Snart dyker det säkert upp någon som anser att miljöhotet inte existerar mer än i huvudet på vänstervridna miljöfjantar.
|
| |