Skogshuggare arbetar tre tillsammans

Inlägg #1: Postat: 2007-01-18 18:53:00
Janne B
Det skedde rätt mycket skador och några dödsfall i samband med Gudrun det minns jag. Några obehöriga stolpklättrare skadades svårt. Men rykten om att många skogsbönder begick självmord har inte bekräftats. Det gjordes en utredning på detta i västsverige. / Faran är ej över denna gång.
Inlägg #2: Postat: 2007-01-18 18:56:00
Unto S
"några dödsfall" det var 18 dödsfall enligt Sydnytt!
Inlägg #3: Postat: 2007-01-18 20:05:00
Janne B
Unto/ Kan du minnas detta lite mer i detalj för i sändningarna här så var siffrorna låga. Jag vill minnas att äldre bönder helt enkelt översträngde sig, dog av hjärtbesvär Men inte ett enda självmord har belagts.
Inlägg #4: Postat: 2007-01-18 20:11:00
GunnarL
1/ Det skedde "rätt mycket skador".... Rätt mycket? Det var ju en naturkatstrof! När man var ute och åkte var det som att komma till ett helt nytt och krigshärjat landskap. Du bodde förmodligen skyddat Janne B, medan jag bodde mitt i "stormens öga". Det var en förstörelse som det tog veckor att förstå!
Inlägg #5: Postat: 2007-01-18 20:17:00
Janne B
Gunnar 4/ Jag menade skador på personer.De var av många slag. Ska försöka skärpa formuleringarna. Jag har bondesläkt
i stormområdet som jag fick dagliga rapporter av en tid. De sände senare bilder på kilometerlånga timmerstaplar. Samt sjöar där de lagt i virke som täckte sjön till nästan 100 , för att hindra insektsangrepp.
Inlägg #6: Postat: 2007-01-18 20:20:00
Joakim Steneberg
Däremot är det ett antal självmord bland australiska böner, enligt flera media. Svår torka sedan 6 år!
Och extrem värme! Fast det är kanske en annan fråga....
Inlägg #7: Postat: 2007-01-18 20:36:00
Janne B
6 Joakim/ Det är uppgifter som jag däremot tror på, för de har ju en situation som långvarigt bara blivit allt värre. Liknade uppgifter finns ju från indiska småbönder,hoppet rinner bort och livet också.
Laddar...