Inlägg #1: Postat: 2006-12-09 11:05:00
|
Joakim Steneberg |
I mitten på 60-talet spå förändrades sexmoralen snabbt, genom hippies, p-piller. osv, när kvinnan inte längre behövde överbeskyddas. Tvärtom det var ofta de som tog initiativet: "Skall vi gå hem till mig och dricka te"...typ.
Porrklubbaran, med en del prostitution, blev vanligare än pizzerior.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-12-09 11:12:00
|
Joakim Steneberg |
Sedan kom feminismen, maskerad som "jämställdhet" vilket fortfarande är fallet.
Vi båda hade dock en kort smekmånad i mitten på -70-talet. Tills jag förstod att man inte kan ersätta gubbjäveln med satkärringen!
Idag jobbar dessa båda intimt tillsammans, till men för folket!
Det är utslutande en politis-medial styrning, för att locká kvinnor. Politikerna och media köper ensidigt kön, och det är en gigantisk intellektuellt omoralisk handel!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-12-09 11:19:00
|
Joakim Steneberg |
Jag har skummat igenom din text två gånger. Den verkar tekniskt sett väl sammansatt, men formuleringar och argument är ju mest gammalt gods från könsdebattens pantbelåning.
Man orkar inte läsa igenom sådan total ensidig robotpropaganda!
Att känna sig så i underläge gentemot oss snälla killar måste kännas jobbigt...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-12-09 11:29:00
|
Joakim Steneberg |
Ett tips, gå in och pigga upp dig lite i min artikel! Där försöker jag föra fram kvinnans positiva betydelse för utvecklingen, hennes påverkan på mannen! Jag är inte negativ mot det andra könet. Även om könsrollerna inte alls varit kongruenta vilket vi alla vet.
Våra båda artikelrubriker balanserar rätt bra mot varandra, fast bara under en kort tid förstås!
|
|