Inlägg #1: Postat: 2006-11-26 15:46:00
|
Eleni Schmidt |
He he, är du expert på feminismen eller? Jag är feminist och har aldrig gnällt om vare sig HM reklam eller bröst. Och att feminismen levt utanför diskussionforumen är rätt självklart. Beviset är att svenska kvinnor b la släpps in i arbetslivet på ett helt annat sätt. Dessutom har fi, även om man inte gillar dem, faktiskt en del praktiska lösningar. gå in på deras hemsida så får du se!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-11-26 19:40:00
|
ann53 |
Du är en riktig gnällspik Biffen - det verkar faktiskt som om du avskyr allt vad kvinnor är: Hormonstinna pubertetstjejer och maktgalna vänsterkärringar? Var får du alltifrån?
Har du mens eller?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-11-26 19:51:00
|
Sunny |
*asgarvar*
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-11-27 00:01:00
|
Biff |
Eleni. Det är inte feminismens förtjänst att kvinnor får arbeta. Slutar man läsa tidningskrönikor och på internetforum upptäcker man att feminismen inte existerar. Fi var ett försök att göra politik av feminism, vilket var dömt att misslyckas eftersom feminismen inte är konstruerad av politiker utan av konstnärer och akademiker, som är insnöade i teori och fullständigt ointresserade av praktik.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-11-27 00:04:00
|
Biff |
Ann. Det är knappast mitt fel att feminismen, åtminstone på vänsterkanten, endast består av hormonstinna pubertetstjejer och maktgalna tanter. Finns det inga feminister som är normala kvinnor? Jag föredrar sådana.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-11-27 00:28:00
|
ann53 |
Allt finns i betraktarens öga Biffen. Jag tror bara du haft otur i kärlek...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-11-27 11:16:00
|
Joakim Steneberg |
"Hormonstinna pubertetsgrabbar" "gubbslem" och värre saker ändå sprids ju dagligen överallt. Ja t.o.m. någon jämförelse med ett julaktuellt djur såg jag nyligen här bredvid...
Men det är kanske skillnad, Ann53?
Sedan har ni väl själva framstått som kritiska mot feminismen, eller? "L.S. gör mig spyfärdig"
Så vad anser ni båda att det är för fel på den, eller på de kvinnors resonemang som smutskastar män genom den?
|
|