|
Inlägg #1: Postat: 2006-11-18 18:34:00
|
|
stålis |
Jag är lika internationell och tolerant som Reinfeldt. Vad Eleni menar är att han inte kritiserar massinvandring, etnisk kvotering, våld mot Sverigedemokrater, islamism, hederskultur, utan bagatelliserar allt sånt och skyller på sensationsskriverier i massmedierna. Eleni faller för en kalkylerad, stylad framtoning, uträknad att appellera till henne och massan av politiskt ointresserade som ändå vill framställa sig som motsatsen ibland och "ha åsikter".
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-11-18 18:37:00
|
|
stålis |
Vad som mest tilltar Eleni och andra inbillat urbana och toleranta mänskor är just att Reinfeldt ägnar sig åt rituell anti-svensk spanking när han besöker slummen. Han förkroppsligar ordet oikofobi:
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-11-18 18:38:00
|
|
stålis |
"Ordet används om exempelvis etniska svenskar som upplevs stämpla traditionella svenska värderingar och traditioner som skamfulla att stödja och fira, vilket kan yttra sig i avståndstagande från sådant som högtidlighållande av nationaldagen och sjungande av nationalsången med motivering att det vore främlingsfientligt och/eller inskränkt, medan etablering av varje form av kulturinfluens utifrån gärna hyllas."
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-11-20 11:39:00
|
|
Friskytten |
Vasst i svar 1 och 2. Heja Ståhlis! Egentligen finns det ju två sorters politik om man tänker efter. Dels den stylade som Ståhlis beskriver, avsedd för människor som inget kan om politik men gillar att tycka saker, dels den som är till för människor som läst på om politik och har klara motiv för sina ställningstaganden.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-11-20 11:39:00
|
|
Friskytten |
Det går förstås bara att vinna val på den stylade varianten varför alla som verkligen har en egen politisk åsikt grundad på självständiga studier nödvändigtvis måste känna sig vilsna i den aktuella förda politiken...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-11-20 11:52:00
|
|
Leif-Arne |
5 Ja det är bara besvärligt och dumt med demokrati, bedrövligt att inte massorna förstår er som sett ljuset. Men det finns ju metoder att komma förbi detta, ..har jag hört.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-11-20 14:25:00
|
|
Friskytten |
Dumt är det nog inte, utan tvärtom det bästa man kommit på hittills när det gäller styrelseformer. När det gäller att komma runt det som massorna inte begriper så är det väl så att eliten i alla demokratiska länder kan en hel del om det. Det verkar alltid finnas minst ett par frågor där eliten driver igenom sina egna uppfattningar helt på tvärs mot vad folkmajoriteten anser.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-11-20 14:27:00
|
|
Friskytten |
Låt mig för Sveriges del bara säga tre ord för att visa vad det då kan gälla: Feminism, skolflum, integration. Hur eliten lyckas med detta vete f-n. Men i princip handlar det förstås att förpacka det som folk egentligen inte vill ha på rätt sätt. Precis som Sthålis skriver från början i denna tråd. Manshat blir då "jämställdhet". Egenhat i största allmänhet blir "mångkultur" och skolflum blir "elevdemokrati". osv.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-11-20 14:30:00
|
|
Leif-Arne |
8 Det är väl inte så att du känner av variationerna i solens fläckar?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-11-20 15:04:00
|
|
Janne B |
Det som kan skaka om hela Telia kan säkert skaka om tankarna på en del folk
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-11-20 16:32:00
|
|
ann53 |
Ska väl inte lägga mig i...men var hör kvinnohatet hemma friskytten?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-11-22 18:27:00
|
|
stålis |
11/ I de klitorishatande kulturerna som etablerat kolonier här? Fast jag har aldrig mött en feminist som bryr sig om våldtäkter, om de begås av invandrare. De enda intressanta våldtäkterna tycks vara de som begås i hemmet mellan svenska kontrahenter ;- Den vite medelålders heterosexuelle "gubben". Se där det största hotet mot alla kvinnor! Som man bäddar får man ligga.:-
|
| |