Vem skyddar våra söner?

Inlägg #1: Postat: 2006-11-18 08:18:00
stålis
Nu ger hon sig på 16-åriga Gustav i TV3:s program "Hus i helvete".
Hon kommer in i hans hus med ett tv-team och lurar honom att de ska spela in en "städtävling".
Carolina tar av sig plagg efter plagg tills hon bara har ett par minishorts och ett djupt urringat linne på sig."

Länk: expressen.se
Inlägg #2: Postat: 2006-11-18 08:19:00
stålis
Tydligen anser TV4 att det är okej med sextrakasserier. Ni kan ju tänka er hur det blivit om en manlig programledare sagt till en 16-årig tjej att han skall ta henne.

Sen har bimbon Gynning mage att bli stött för att Kjell Bergqvist kommenterat hennes stora tuttar i direktsändning. Herregud, vilken dubbelmoral.
Inlägg #3: Postat: 2006-11-18 08:20:00
stålis
Men Gynnings dubbelmoral är samhällets.

När jag läser en artikel av en kvinna så tänker jag om det hade varit möjligt för en man att skriva likadant.
Inlägg #4: Postat: 2006-11-18 08:20:00
stålis
I en tv-recension av Linna Johansson så hyllar hon "Mäklarna" med att hon skulle vilja se Cecilia Frode och Jonas Inde lättklädda på en strand. De är nämligen tv-höstens sexigaste par enligt henne.

En man skulle inte kunna skriva en sådan tv-krönika.
Inlägg #5: Postat: 2006-11-18 08:21:00
stålis
Exemplen skulle kunna mångfaldigas i det oändliga.

Tag en sån sak som krav på mannen. Rubriker à la "Så blev Tage en bättre älskare." Aldrig: "Så blev Maj-Gun en bättre älskarinna."
Inlägg #6: Postat: 2006-11-18 08:21:00
stålis
M-magasin skrev en kvinna om att hon blev avtänd av sin mans övervikt. Givetvis rådde psykologen Thomas Böhm henne att tala om för sin man hur hon upplevde det.
Aldrig att han hade rått en man med ett likartad problem med sin fru samma sak.

Man kan verkligen tala om strukturer som bestämmer vad som är tillåtet för män och kvinnor, och det hemska är att feministerna inte tycks kritisera dessa strukturer när de är till männens nackdel
Inlägg #7: Postat: 2006-11-18 16:42:00
ann53
Nej Stålis - kvinnor får dagligen veta hur mycket deras utseende betyder, men män har inte varit vana vid att kvinnor ställer yttre krav Eller uttrycker dem
Inlägg #8: Postat: 2006-11-18 17:32:00
stålis
Du har fel. Män värderas utseendemässigt i lika hög grad som kvinnor. Det börjar redan i tonåren. Förresten är det konstigt att du tycker att det skall råda olika rättigheter och skyldigheter för män och kvinnor. Är du emot jämställdhet?
Inlägg #9: Postat: 2006-11-18 17:33:00
stålis
Det värsta exemplet jag tar upp, det om Gynnings sextrakasserier, det tycks strunta i lika mycket som TV4.
Inlägg #10: Postat: 2006-11-18 23:48:00
ann53
svar8 - möjligt att det är så, att män är lika exponerade, fast jag undrar...
Och jämställdhet? Jag tror att könen har olika förutsättningar och olika behov att tillfredställa precis som individer har olika behov. jag tro alltså att det finns grundläggande olikheter som man inte ska utplåna därför att man då utplånar det säregna både hos män och kvinnor.
Inlägg #11: Postat: 2006-11-18 23:51:00
ann53
När det gäller Gynning så tycker jag att det exemplet du tar upp är äckligt och motbjudande och jag gör ingen särskillnad på vem som drabbas av könstrakasserier. Naturligtvis kunde du inte förstå det, men en del saker är ju så självklara för en att man utgår ifrån att det andre vet det. Självklart fel av mig!
Inlägg #12: Postat: 2006-11-23 18:06:00
Mel
Mycket tillspetsat och tänkvärt, men håller inte med om allt...
Om du tyckte att detta var intressant vill du läsa min bloggartikel om maskulinism med efterföljande diskussion...
Länk: mel.blogg.se
Laddar...