|
Inlägg #1: Postat: 2006-11-13 01:13:00
|
|
Calle Z |
Håller på sina traditioner Inte hålla. Om man har flytt för sin familjs liv till Sverige och Sverige har gett familjen en ny chans. Då är sådana här ord bara en spottloska i ansiktet på alla infödda svenskar. Var detta tacken?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-11-13 01:17:00
|
|
Beckisbarnet |
Kanske var det så att denna pappa kanske är en lyxinvandrare och ingen flykting. Tänkte på det repotage jag såg om en irakisk man som gärna ville komma till Sverige eller något annat land om det ville ta emot honom. "Om bara något land ville ta emot mig så jag slapp detta helvete i Bagdad, så lovar jag att tjäna detta land resten av mitt liv."
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-11-13 01:23:00
|
|
Calle Z |
Cim och Eleni. Tycker ni att vi svenskar bör skämmas för att denna stackars pappan och hans familj tvingades delta i en främmande religions ritual?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-11-13 01:31:00
|
|
Calle Z |
Beckisbarnet svar 2. Ja just det. Man skall kunna skilja på flyktingar och på invandrare. Men det har somliga svårt med. "Vår familj tvingades att delta i en främmande religions ritual". En flykting uttalar sig om och tackar vårt land för att han och hans familj har fått svenska medborgarskap.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-11-13 01:35:00
|
|
Calle Z |
Men men jag kan tänka mig hur svårt det har varit? Att först fly för livet med sin familj till ett nytt land. Sedan så har detta landet mage att fira en skolavslutning enligt deras tradition. Hemska tanke. Nån jävla måtta får det vara...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-11-18 14:53:00
|
|
HonkyTonkMan |
Om det är så himla viktigt, kunde han väl ha flyttat till ett annat muslimskt land istället för till ett kristet/ateistiskt land som Sverige. Alternativt kan han jämföra plågorna, en kristet inspirerad skolavslutning för barnen mot förtrycket från regimen i det gamla landet. Flytta till det land där du lider minst.
|
| |