Inlägg #1: Postat: 2006-10-16 14:13:00
|
Anna Drangel |
Anna Sjödin dömdes på fyra punkter. En av dom var att hon kallat honom svartskalle. Jag är negativ till domen på denna punkt. Och ja - om någon skriker fitta, hora eller liknande till mig och jag kallar skriker ex svartskalle tillbaka, tycker du då att bara jag ska dömas för brott?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-10-16 14:15:00
|
Anna Drangel |
Dessutom undrar jag om man verkligen behöver använda så mycket våld som dörrvakt. Det här är ju inte den enda historien man hör om folk som blivit utsatta för mer våld från dörrvakter än vad situationen kräver.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-10-16 14:16:00
|
Mayito |
Alltså, ni är du ute och far igen. Du är mer än lovligt provocerande. Det som MÖJLIGEN hänt är att Babak svarade på det Anna S sa. Inte tvärtom. Håll dig till fakta för fan.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-10-16 14:22:00
|
Mayito |
Alltså, du har rätt på den punkten. Svar på tal ska inte bestraffas. Därför var det rätt att Anna S åtalades och straffades men inte dörrvakten. Det var Anna S som bräkte först och det var det dörrvakten svarade på enligt samstämmiga vittnesmål och enligt Stockholms tingsrätt. Fakta för fan. Läs domen.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-10-16 15:40:00
|
Anna Drangel |
Mayito: Du får gärna ge mig en länk till den färdiga domen. Jag har bara läst vittnenas utsagor.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-10-16 15:51:00
|
Mayito |
Stockholms tingsrätt: 08-657 50 00. Alltså, du har inte ens läst domen och ändå påstår du att dörrvakten ljuger? Ok. Men även om du bara läst om denna historia i medierna borde du lätt ha förstått att det var Anna som låg över vakten när han slog och att det var Babak som - eventuellt - gav svar på tal. Det är ju helt uppenbart även om du inte ens läst domen. Men att läsa domen är onekligen en bra början till att erkänna hur fel du har och att när du nått denna insikt få syndernas förlåtelse...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-10-16 16:04:00
|
Leif-Arne |
5 Från att i texter argumetera med stöd av sina "klasar av erövrade kvinnor" till att kunna ge syndernas föråtelse. Du behöver egentligen inte bemöta M., Anna, han gör på egen hand sådana självmål att det sjunger i maskorna.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-10-16 16:12:00
|
Mayito |
Nej då. Det hänger "klasar av kvinnor" runt min dator just nu och asgarvar åt dig. Anna D behöver verkligen förklara sig och be om ursäkt. Hela klasen tycker det.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-10-16 16:14:00
|
Anna Drangel |
Mayito: du har kallat mig fitta jag vet inte hur många gånger. Anser du att du ska få straff för det?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-10-16 16:19:00
|
Leif-Arne |
8 Hur skall den ens adresseras, du kunde använda ditt eget namn istf. nick?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-10-16 16:19:00
|
Mayito |
Nej, jag ska givetvis inte straffas, utan premieras. Mina kommentarer om dig var svar på tal. Du började med din anklagelseakt mot dörrvakten på ett osakligt sätt i strid med gällande fakta. Jag försvarade honom. Noll skugga över mig. All skuld på dig. När du ändrat dig, förklarat dig och bett honom och sajten om ursäkt slutar jag att kalla dig för fitta. Otroligt enkel logik. Och rättvis. Amen.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-10-16 16:20:00
|
Leif-Arne |
"Hela klasen tycker det", du menar inte hela klassen då, på datorteket?
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-10-16 16:23:00
|
Mayito |
Anna D, är du seriös? Fattar du inte att du gjort bort dig? Din artikel är bara så fel och kränkande. Fattar du inte det? Det är ju bara att erkänna att du inte visste vad du skrev, att du borde ha läst domen och sen be om ursäkt. Så svårt kan det inte vara. Som det är nu beter du dig exakt på samma sätt som Anna S.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2006-10-16 16:24:00
|
Mayito |
Svar 12: Tja, om min eventuella arbetslöshet och min "klases" eventuella arbetslöshet ligger oss i fatet när det gäller diskussioner om samhället har jag ingen respekt för din människosyn. Amen.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2006-10-16 16:27:00
|
Mayito |
Anna D, fattar du inte att du ska sätta mina kommentarer om dig i relation till det du skrev om dörrvakten? Förstår du inte att ditt brott är tio gånger värre och att mitt "brott" följde i kronologisk ordning efter ditt?
|
|
Inlägg #16: Postat: 2006-10-16 16:31:00
|
Leif-Arne |
14 Man har förvisso lika mycket att komma med varhär man i nuet befinner sig på samhällstegen. Men du använder tillmälen som jag för egendel inte accepterar ens hos testosteronstinna 16åringar. Hyfsa till ditt ordbruk eller döm dig själv.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2006-10-16 16:35:00
|
Unto S |
>Mayito. Skapa fred! Säg till Anna Drangel att hon får kalla dig ”svartskalle” eftersom du har kallat henne ”fitta” så många gånger. Det blir ungefär samma som när Babak kallade Anna Sjödin för ”fitta” och Sjödin svarade ”svartskalle”.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2006-10-16 17:10:00
|
Mayito |
Unto, jag har redan angett fredsvillkoren.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2006-10-17 01:25:00
|
Emma |
Mitt nya Anti-idiot program gav varning när den här sidan laddades: "VARNING! VARNING! Lägre stående element i samhällsstrukturen yttrar sig i denna tråd" sa den. Sen poppa en analys upp med grafer över hur många ggr bl a ord som "fitta" nämnts samt profiling av de olika skribenterna med deras avgångsbetyg från gymnasiet intill samt IQ graderingl. Sedan ger programmet förslag på hur man bäst bemöter dem för att återkalla deras mer civiliserade beteenden. Ganska bra program. Rekommenderas varmt!
|
|
Inlägg #20: Postat: 2006-10-17 01:37:00
|
Justin Case |
/2 Angående våldet så kan man undra hur mycket som krävs i denna specifika situation. Anna Sjödin har spelat rugby på elitnivå och hon är en ganska stadig kvinna. Skulle personligen inte vilja gå i närkamp en sådan "tungviktare". Tror hon skrämde skiten ur Babak helt enkelt.
|
|