|
Inlägg #1: Postat: 2006-09-27 16:49:00
|
|
steno |
Granskningsprogrammet uppvisade flagranta exempel på fusk med socialbidragen, bara en kommun hade någon granskningsgrupp och den var mycket snäll.Arbetsförmedlingen fungerade inte, de arbetslösa låstes fast med A-kassa och liknöjdhet. skattesänkningar?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-09-27 16:51:00
|
|
steno |
Folk kan kanske få mera pengar i plånboken med hjälp av skattesänkningar? Men Göran Greider har redan protesterat mot kritiken. Folket måste ha rätt att ta igen sig om de känner sig pressade, skriver han enligt pressekot
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-09-27 17:00:00
|
|
Janne B |
Det fanns en tid då jag tyckte om Göran Greider men nu framnstår han allt mer som en mobil vänsterpajas. Han dyker upp i alla slags soffor , paneler etc och säger de märkligaste ting. Ja nu propagerade han för att folk som kände sig trötta skulle ha sjukpenning. Trötta efter ett fylleslag eller vad?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-09-27 17:03:00
|
|
Janne B |
Ja steno/ Det krävdes tydligen en Fredrik i farstun innan det blir officiellt sant att det missbrukas lite överallt. Jag hade stora problem med "Stenmarksjukan" och älgjaktssjukan för 30 år sedan. Nog finns det också VM sjukor!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-09-27 18:54:00
|
|
steno |
Jag kanske kan överta roll som gnällgubbe. Alla fans som reser runt på vardagarna och ser sina älkslingslag. Hela stan är full av folk under vad jag kallar arbetstid. Hur finansierar de sitt liv?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-09-27 20:26:00
|
|
Janne B |
Jag har ett tag funderat på en ny Rubrik här. "Detta vill jag gnälla om". Det har ju gått en serie om gnällgubbar i TV, en del var tänkvärt. Ofta blir det ju lite ovidkommande kritik när någon skrivit en artikel, det liksom spårar ur. Som jag nu gjort. Ring P1 är väl en typisk gnällkanal. Karlavagnen i fyran lite bättre...
|
| |