Skulle du städa för 80 kr/tim?

Inlägg #1: Postat: 2006-09-25 22:45:00
Eleni Schmidt
Dessutom får vi ökad konkurenns av låglöneländer. Och även om Lo och andra fackföreningar gör sitt bästa för att mobba ut de utländska arbetare som har fräckheten att komma hit för att jobba för att få ett bättre liv, så kommer det antagligen inte lyckas i längden, varför vi får inse att den svenska modellen har spelat ut sin roll.
Inlägg #2: Postat: 2006-09-26 18:19:00
Anna Drangel
Att anse att Mauds politik skulle vara ny är väl att ta i. Den är gammal som graven. Vi får ta den här diskussionen när vi ser hur det har gått för de lägst betalda yrkena. Reinfeldt har hela tiden pratat om skäliga löner. Vi får se hur skäliga dom blir.
Inlägg #3: Postat: 2006-09-26 18:28:00
Anna Drangel
Jag ser mig inte själv som vänster-konservativ. Jag ser mig som en som värnar om människor. Att leva på en månadslön på 13-14000 kr före skatt är väl en sak. Det är säkert mycket för ungdomar.
Inlägg #4: Postat: 2006-09-26 18:32:00
Anna Drangel
Jag tror att lönerna kommer pressas neråt/blandat med att folk inte får ihop timmar. Tyvärr är det ju inte bara ungdomar som jobbar inom servicesektorn. Jag tror det kommer bli ett allt tuffare klimat. Men jag är inte förvånad att man som högerkonservativ anser detta vara bra.
Inlägg #5: Postat: 2006-09-27 17:17:00
Eleni Schmidt
Nej, inte bra, men oundvikligt. trot eller ej, jag vill också värna om människor, trots att jag är höger Men ja, vi får se hur det går!
Laddar...