Kriminella gäng skjuter skarpt i centrala Göteborg

Inlägg #1: Postat: 2006-08-30 16:44:00
stålis
Svara först på mina frågor: vem här anser att alla invandrare är kriminella? Antar att det var mig du syftar på. Varför skall jag bemöta sånt dravel med "hövlig ton"? Du däremot vågar inte tala klarspråk.
Du insinuerar rasism när sanningen om t ex våldtäkter blir obehaglig. Det är med tanke på brotten ganska äcklig taktik. Visar på noll respekt för offren.
Inlägg #2: Postat: 2006-08-30 16:44:00
stålis
Våldtäkt kan väl för fasen inte ha med "utanförskap" att göra? Nej, det beror på förakt för
offrens klädstil etc. I Norge gick det så långt att antropologen Unni Wikan 2001 uppmanade norska kvinnor att sluta klä sig utmanande och acceptera att de levde i "mångkulturellt samhälle".
Inlägg #3: Postat: 2006-08-30 16:47:00
stålis
forts 2/Jo, på ett sätt kan det röra sig om "utanförskap". Det är sen ett par decennier fel att kräva att invandrare tar seden dit de kommer och försöker bli svenskar. Utan de skall få behålla sin kultur - och även dess avigsidor. Vi har ingen rätt att kritisera dem. Bara oss själva. Etc.
Inlägg #4: Postat: 2006-08-30 16:50:00
stålis
Jan Guillou och Masoud Kamali förnekar att det finns hedersmord.
Mona Sahlin kallade det "kulturrasism" att hävda det. Liza Marklund tycker att det är helt acceptabelt att syrianer inte vill bo bland svenskar, men antagligen inte vice-versa. Med sådana vansinniga opinionsbildare, vem kan bli annat än förbannad och hatisk - inte mot invandrare, men mot multikultingar som du och de namngivna.
Inlägg #5: Postat: 2006-08-30 16:51:00
stålis
Tyvärr hinner jag inte debattera mer idag. Återkommer i morgon.
Inlägg #6: Postat: 2006-08-31 22:40:00
Lars Bred
stålis; du behöver inte känna dig anklagad. Jag har i många år hört skitsnack om hur hemska invandrare är, i taxibilar, av folk på gatan, på krogen etc. Rötägg finns i alla kategorier, det de har gemensamt är utanförskap inte etnisk bakgrund.
Inlägg #7: Postat: 2006-09-01 00:25:00
Calle Z
Lars Bred - journalist. Men den stora frågan återstår? Vem har påstått att alla invandrare är kriminella som du påstod? Vad menar du med utanförskap? Är utanförskap en ursäkt i dina ögon att vara delaktig i en gruppvåldtäkt? Är det en ursäkt för att råna eller att misshandla?
Inlägg #8: Postat: 2006-09-01 00:31:00
Calle Z
Är det utanförskap som är skulden till att många invandrartjejer inte får lämna hemmet utan en manlig släkting? Är det utanförskapet som är skuld till att många av dessa tjejerna blir bortgifta mot sin vilja? Är det så enkelt?
Inlägg #9: Postat: 2006-09-01 00:51:00
Calle Z
Eller är det du som blundar Lars Bred.. journalist? Men du avfärdar det som skitsnack! Lyckliga du då! "Utanförskapet" är den stora boven! Självständigt tänkande! Vad är det?
Inlägg #10: Postat: 2006-09-01 11:27:00
stålis
Calle/ Utan att försöka vara rolig, så satt jag nyss och undrade om Lars Bred möjligen kunde vara en illasinnad nationalist som vill dra löjets skimmer över sina meningsmotståndare genom att låtsas vara en av dem. Svaren är ju så förvirrade att man blir fundersam.
Laddar...