Inlägg #1: Postat: 2006-07-21 13:47:00
|
Janne B |
Om nu Inger och Anna kan förlåta mig så vill jag ge en tolkning. Det har bombats i en vecka, en veckas bomber till är utlovade Halvtid//
Anna tror på Ordets makt och att hennes och andras ord ska nå ända till Beirut. Starkare än bomber. /Förlåt en yngling som lägger sig i...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-07-21 14:16:00
|
Inger Olsson |
Janne B: Din tolkning är i a f god. Jag tänker på artiklar samt komm. av Anna V i veckan och är därför mer tveksam och vill därför inte spekulera. Har Anna V satt rubriken? Jag blir ofta fundersam om art.förf på Sourze har satt rubrik till sin text. I vilket fall som helst borde man själv göra det. E f t e r man skrivit texten Det är inte alltid så lätt men jag tror många missförstånd skulle undvikas.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-07-21 14:20:00
|
Janne B |
Jag vet inte säkert, men de som har gula nycklar sköter nog allt själva, på direkten. Jag föredrar att på lite service av RED.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-07-21 16:44:00
|
Anna Veeder |
Kul att se hur folk tolkar det man läser...och som jag skrivit förut, jag skriver allt själv inklusive rubriker.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-07-21 16:47:00
|
Anna Veeder |
"Krig på halvtid" syftar främst på min personliga inställning: jag har inget val, jag måste lyssna på vad som händer och kan inte bortse från det sirenerna har gått ideligen i eftermiddag efter något dygns lugn. Men jag vill också kunna både skriva om och tänka på andra saker. Att bara vara jag, som sagt.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-07-21 16:50:00
|
Anna Veeder |
Och framför allt vill jag alltså kunna fortsätta kommunicera som människa, inte som representant för något kollektiv. Sedan har jag precis som Janne känslan av att vi nått någon slags vändpunkt. Det är nu frågan: hur fortsätter vi härifrån? Håller på att skriva en till artikel om det.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-07-22 00:01:00
|
Sunny |
Ja om du orkar fortsätta skriva kan det kanske oxå bli en säkerhetsventil??
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-07-22 00:24:00
|
Janne B |
Så skrev Sunny exakt när det nya dygnet börjat. Symboliskt? En ny dag med nya möjligheter!
|
|