Släpp hororna loss - det är VM

Inlägg #1: Postat: 2006-06-13 01:34:00
Janne B
I stället visades nästan parodiska bilder på hur bilister kunde köra in i nya "kalvkättar" för att snabbt bli betjänade. Det fanns också en variant för fotgängare som hade ännu mera bråttom. På lite håll såg det ut som de skärmar man ser i vissa trädgårdar. Rent och snyggt första dagen och alarmknappar och sirener och blåljus. Oh arma mänsklighet...
Inlägg #2: Postat: 2006-06-13 09:25:00
Elina
Ja, jag såg det. Man förundras över mäns behov och även kvinnors. När jag var föreläsare i en stor EU konferens om trafficking ägnade svensk media 0 utrymme för frågan. Ingen minister inte. Tomma tunnor gapar mest.
Inlägg #3: Postat: 2006-06-13 09:27:00
Elina
Under tiden när jag bodde i Asien använde jag prostituerade på resor. Hotellet valde flickan enligt mina krav, tex skulle hon ha barn. Bra barnvakter. I Bankok släpar man inte barn med på shoppingsrunda.
Inlägg #4: Postat: 2006-06-13 09:29:00
Elina
forts.3 Det var billigt så jag -rik vit- gav ett årslön för tre veckor kläder till hennes barn. Nästa gång var det en ny flicka. Den förre hade åkt tillbaka hem och öppnat eget på annan branch.
Inlägg #5: Postat: 2006-06-13 09:32:00
Elina
/ förresten tyskarna var med på konferensen, de som arbetade på gränsen, duktiga. Jag var enda svensken, inbjuden son "jag" inte representant för Sverige. Så intresset är nog skralt i verkligheten.
Inlägg #6: Postat: 2006-06-13 22:16:00
Sunny
Var finns de larmade båsen här hemma? Jag tycketr att Tyskland gjort en hel del för de prostituerades säkerhet: någonting vi svenskar skiter fullständig i.
Inlägg #7: Postat: 2006-06-13 22:18:00
Sunny
Elina. Ska man föreläsa om trafficking bör man inte förevänta sig intresse från svenskar!
Våra duktiga flickor o pojkar i Rosea som är prostituerade får bara inbjudan till debatter o sådant utomlands!
Inlägg #8: Postat: 2006-06-14 13:37:00
Elina
Svar 7/ Tydligen inte. Ändå var det en socialarbetarkonferens för de ledande i Europa. Föreläste om gravida, gatuboende narkomaner varav många även prostituerade och HIV-positiva. Mitt gebit.
Tack förresten Sunny för ditt engagemang. Jag tror inte vi tycker lika men vi ska stötta de som lider och är undanskuffade var och en på sitt sätt.
Inlägg #9: Postat: 2006-06-14 14:18:00
Sunny
Ja det är grupper som heller inte har något värde i Sverige!
Känner du till boendet Gamlebo I Stockholm?
Inlägg #10: Postat: 2006-06-14 14:21:00
Sunny
Man behöver inte tycka lika: det behövs engagemang från så många olika infallsvinklar. Rolf Nilson i de hemlösas förening brukar skriva här ibland o han är beundransvärd.
Inlägg #11: Postat: 2006-06-14 15:22:00
Elina
Sunny: Vill säga att alla "mina" hemlösa fick ett lämpligt boende men en valde att gå kvar på gatan. En. Men det var ibland orimliga önskemål både från klienten och socialen. Känner inte personligen Gamlebo, bara en beskrivning av det.
Laddar...