|
Inlägg #1: Postat: 2006-05-28 10:18:00
|
|
Anna Drangel |
Yeah sure...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-05-28 10:19:00
|
|
Anna Drangel |
"Innerst inne är han en snäll kille" säger försvarsadvokaten om gärningsmannen som just hackat sönder sin styvdotter med kniv och våldtagit hennes bästis framför sin sexårige son.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-05-28 10:23:00
|
|
Anna Drangel |
Susanna; det är löjligt, patetiskt och okunnigt att påstå att vem som helst kan drabbas av detta vansinne. Det tror jag inte ett skit på. Att mannen skapade detta blodiga slakthus, var även en blandning av anabola, mediciner och sprit.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-05-28 11:30:00
|
|
Elina |
svar1/ Nej och bara nej, det drabbar inte vem som helst. Droger och psykos är inte en farsot som smittar på gatorna.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-05-28 12:50:00
|
|
Janne B |
Liza Marklund skriver i dag "Även våldsmän älskar sina barn". Det är säkert sant. Men om denna man både är psyksjuk och använder droger då kan Helvetet braka lös. Liza M är väl värd att läsa i dag.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-05-28 12:55:00
|
|
Billy Butt |
Lägg inte alltför stor tonvikt på Liza Marklund hörrni. Hon skriver en del vettiga saker, men hon är inte så himla häftig som hon gestaltas i media. Ni känner henne inte mer än i pressen. Liza är en produkt av sin egen yrkesbransch.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-05-28 13:08:00
|
|
Janne B |
BB Vi har nog samma uppfattning om Liza. Jag har sett henne i TV några ggr och då verkar hon "tunn". PR kan hon. Sälja böcker kan hon. Ibland är hon värd att läsa i tidningen, ibland alltså.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-05-28 13:28:00
|
|
peter_ |
LM är ju en duktig deckarförfattare. Som samhällsdebattör känner jag bara till hennes feministiska inlägg. Hon har varit under en ganska lång tid en av få röster som stått för en någolunda sansad feminism, som har skilt sig från flertalet skribenter i det att hon inte accepterat idén om medveten, avsiktlig kontroll och underordning av kvinnor. Däremot har hon menat att kvinnan är underordnad och män har privilegier.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-05-28 13:28:00
|
|
peter_ |
Jag köpte hennes färska bok "Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra" med förhoppningen att få upp ögonen för ev orättvisor. Tyvärr, blev det en besvikelse då de malde på om hur pojkar peppas att ta för sig och hur samhället ligger öppet för dem att förverkliga sig själva. Tesen de drev håller inte. Pojkar varken peppas eller bekräftas som de påstår. Jag trodde att hon skulle ha bättre på fötterna men blev besviken.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-05-28 14:46:00
|
|
Sandrano1 |
myndigheterna kände ju redan till hans mående sedan tidigare så det är ingen ursäkt att detta öht fick hända.Personer som han har inte ute i samhället att göra all den stund man då åsidosätter andra mäniskors rättsäkerhet!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-05-28 16:19:00
|
|
Sunny |
Anna 2" Men han var ju så snäll annars" sade lillsyrrans mamma om vår far som våldtgait hennes dotter i över 6 år! Syrran är nu 50 o har fortfarande ingen kontakt med sin mamma som ännu lever.
|
| |