Släpp gamarna loss!

Inlägg #1: Postat: 2006-05-26 20:52:00
Lars Nilsson
Här skall inte frågas, här skall erövras. Ger inte danskarna tillbaka Bornholm frivilligt skall vi expropriera alla danska sommarhus i Småland och utvisa alla danskar som inte prickfritt kan uttala 7.777. Lätt som en plätt med andra ord.
Inlägg #2: Postat: 2006-05-26 21:19:00
Lars Nilsson
Vi skall värna våra ringa koloniala traditioner. Jag har utnämnt mig själv till förste fanbärare. Inväntar nu stöd från Lord, bloggeri och andra rättvisekämpar!
Inlägg #3: Postat: 2006-05-26 21:46:00
Janne B
Du ska under alla förhållanden ha tack för att du lockade mig att ordentligt läsa på Borngolms historia. /Berätta för mig framöver hur erövringen fortskrider. Drottning Margareta hade en fosterson som härjade i Östersjön, så du blir inte först
Inlägg #4: Postat: 2006-05-26 21:51:00
bloggeri
Lars N, från mig får du inget stöd. Jag anser att Norge ligger närmare Sverige än Bornholm och skulle aldrig drömma om att följa en fanbärare som inte vet detta.
Inlägg #5: Postat: 2006-05-26 22:23:00
CMO
Enligt tillförlitliga uppgifter från SÄPO och Hans Blix har Bornholmarna stora lager av WMD tysk senapsgas som de fiskat upp ur östersjön. Vi bör naturligtvis pre-emptivt invadera ön och okadliggöra detta hot mot världsfreden. En viss Ole-sama Bin Larsen lär dessutom ha synts till i de otiilgänliga bergstarkterna runt Rytterknægten. Bloggeri bör vi snarast skicka till Camp Tycho Brahe på Hven.
Inlägg #6: Postat: 2006-05-26 22:42:00
Lars Nilsson
4/ OK, bloggeri jag förstår Din point, men jag vill börja återerövringen i liten skala för att senare övergå till mer storslagna dåd. Först på listan står då inte Norge utan Finland. Senast jag tittade på kartan låg det också nära moderlandet. Sen avslöjar jag fler planer mer än att dom är storslagna och kommer att slå världen med häpnad.
Inlägg #7: Postat: 2006-05-26 22:43:00
Justin Case
Det vore en lustig syn att se er komma som en skrattretande plåtniklasarmé. Kom an bara, gör en omer! Sätt på er era gasmasker men se upp! Och undvik brøller för när ni minst anar det biter de gröne griserne er i ändalyckten.
J.C talesman för gerillagruppen: ”De gröne griser”
Inlägg #8: Postat: 2006-05-26 22:48:00
bloggeri
6 Inte heller detta godtas som närhetsprincip. Enligt Lord ligger ju Sthlm på Sveriges baksida. Finland ligger alltså bakom landets baksida. Medan Norge ligger framför och kloss an till Sveriges framsida. Närmast måste alltså Norge vara.
Inlägg #9: Postat: 2006-05-26 22:52:00
Lars Nilsson
8/ Ja, har Lord sagt det så är saken naturligtvis avgjord. Amen!
Inlägg #10: Postat: 2006-05-26 23:20:00
Lars Nilsson
För övrigt gällde det inte vilket land som Sverige ligger närmast utan vilket land Bornholm ligger närmast. Men det är väl en skitsak i sammanhanget.
Inlägg #11: Postat: 2006-05-27 09:36:00
Janne B
Under Hans Höghets Palmes tid så hade vi ett litet bråk med Danmark om en liten oljerik ö i södra Kattegatt. Men Palme shabbla bort detta tillfälle till ärorika strider.
Inlägg #12: Postat: 2006-05-27 21:46:00
GunnarL
1/ Lars Nilsson, Din idé om att annektera Bornholm är inte alls dum! Jag deltar gärna förutsatt att jag får ockupera ett sommarhus vid Due odde tre veckor varje sommar. Men expropriation av danskarnas hus i Småland går inte för sig! Det skulle kunna skapa ett vacuum där vi kunde få hit stockholmare! Nej, nej, nej.....! Absolut omöjligt!
Inlägg #13: Postat: 2006-05-27 23:23:00
Lars Nilsson
Som barnfödd i Norrland har jag viss förståelse. Men det här med expropriering var bara tänkt som ett hot. Före det skall Skånes kust mot Danmark bemannas av särskilt ilskna hemvärnsmän armbågs lucka som över sundet via högtalare och i takt vrålar: Danskjävlar, ge tillbaka Bornholm! Skulle inte det knäcka dom har jag ännu fler smakfulla idéer.
Inlägg #14: Postat: 2006-05-27 23:30:00
Janne B
Haar herrarna hört talas om Högtalarkriget mellan Islands och Englands fiskeflottor. Det måste ha varit på 1960 talet då det var strid om Tolvmilsgränser och annat. I stället för kanoner så använde de Högtalare mot varandra där de växelvis läste bibelord för varandra och svor och edade som bara den. Det måste ha varit rätta metoder för de höll bara på i några månader med dessa övningar ;-.
Inlägg #15: Postat: 2006-05-27 23:38:00
Lars Nilsson
Det här måste vara rekord i kommentarer som inte har någon som helst bäring på en artikel.
Inlägg #16: Postat: 2006-05-27 23:47:00
GunnarL
15/ Ja, Du har rätt Lars! Jag tänkte samma sak men när tåget nu hade gått så klev jag också på. Hoppas att Du inte är besviken. Din artikel är värd bättre!
Inlägg #17: Postat: 2006-05-28 07:58:00
Janne B
Nog är allt ovan här ett bevis på att vi saknar en rubrik som kunde heta "Strunt", "Diverse","Trot om du vill" etc.. OM vi kunde vara så här spralliga ibland så vore det kanske lättare att allvarligt skriva om annat.
Laddar...